Inlägg från: Crazy catlady |Visa alla inlägg
  • Crazy catlady

BF juni 2017

Går in i vecka 7 imorgon och illamåendet har börjat krypa på mig mer o mer.. och jag HATAR känslan av illamående.. man går omkring och känner sig bakis hela tiden ! Urk Och med illamående kommer småätandet.. hehe

• Crazy catlady

Här finns en till med sjukt illamående.. mest morgon o h kväll .. dock har jag aldrig spytt.. men hulkar en hel del.. jag är gastric bypass opad och då är det lite svårare att kräkas .. för mig funkar iaf Postafen och om jag käkar en macka så fort jag vaknar.. har ännu inte berättat på jobbet och det är ett under att ingen frågat än då jag ofta småäter och går runt och smårapar hela tiden.. jobbar inom vården och det är sjukt kämpigt med illamående och alla vidriga lukter som blir 100 gånger vidrigare som gravid.. haha är i vecka 8 nu.. hoppas det släpper.. men min son va jag illamående och spydde dagligen till vecka 20 nått.. vill inte vara med om det igen.. haha

• Crazy catlady
    Filli89 skrev 2016-11-06 22:15:32 följande:

Kan fullt relatera till det där med att allt stinker 100 gr mer när man kobbar inom vården, kände av ett infekterat sår på en patient trots att hen hade kläder strumpor och stödstrumpor. Hemskt spydde nästan men höll mig. Vilken v är Du i?

Ja fyyy.. sår ska vi inte prata om... URK!! Jag är i vecka 8 nu... :) du då ?
  • Crazy catlady

Till er som fått Ma... Jag beklagar så mycket.. men har en fråga då jag nojjar hela tiden..

Hade ni symtom trots att ni fått MA?

Jag är i vecka 11 och ska inte på rul förrens den 16 dec.. känns som en evighet tills dess.. men jag har rejäla symtom så som ömma bröst och dagliga kräkningar och illamående..

• Crazy catlady

Idag fick jag äntligen lergigan comp utskrivet.. detta illamående och kräkningar tar musten ur mig.. hoppas dessa tabletter hjälper lite mer än Postafen gjorde för dem blev jag nästan mer illamående av.. URK !

Jag e rätt runt fortfarande, trots viktnedgång på ca 35 kg efter en gastric bypass op.. och har nu i vecka 12 gått upp ca 4 kg.. och min mage ser mer fläskig ut.. och en aning putigare.. man har fått lite olika blickar.. men ingen har vågat fråga om man e gravid eller inte.. det brukar ju vara en känslig fråga.. hehe .. har några veckor kvar att hålla det hemligt.. vi ska säga det på jul när alla nära och kära är samlade :) men det ska bli sååååå skönt att få berätta .. o slippa dölja det.. haha kvällarna är sjukt svåra då magen känns gigantisk..

• Crazy catlady

Är i vecka 13 nu och jag tror fasen jag kände bebis fladdra till lite idag.. kändes lite tidigt men detta är mitt andra barn och jag har hört att man kan känna av det tidigare med andra barnet... Jag hoppas .. jag fick en sån mysig känsla i kroppen...

• Crazy catlady

Det gick kanoners för oss oxå idag... låg risk i både kub och preklamsi.. mätte 12+3 istället för 12+6 men tror fortfarande på en midsommarbebis.. nytt bf 26 juni..

Min mini körde karate i min magen.. <3

• Crazy catlady

Är i vecka 15 och känner små sammandragningar ibland.. magen blir hård och ömmar lite..

Sedan börjar jag få ihållande molvärk.. som jag inte känt alls framtill nu.. inget som gör jätteont.. men man känner som en mild mensvärk i nedre delen av magen... är det livmodern som växer snabbare nu? och är det normalt.. ??

• Crazy catlady

Någon som gjort någon "baking soda test" ? 
    Jag gjorde idag och det visade tydligt på en pojke ! Vilken jag tror det är .. 
    Jag mår precis likadant som förra graviditeten med sonen.. 
    Mått jätteilla.. som nu börjar släppa mer och mer.. 
    Hade alla möjliga symtom på myter som visade på flicka förra gången och jag va suuupersäker på en liten flicka.. men ut som lilla Maximilian.. 
    Så just därför tror jag starkt på en pojke även denna gång ! 
    Vi ska kolla könet på nästa RUL.. så vi får väl se om testet stämmer =) 

• Crazy catlady

Vi ska på RUL nästa vecka.. =) Som vi längtar !! :D 
    Hoppas de kan se vad det är för kön.. 

En fråga till er som är i vecka 18-19 och kan känna fosterrörelser.. 
    Hur ofta känner ni av det ? Jag känner kanske varannan eller var tredje dag.. o form av en puff eller fladder.. är det vanligt att det är så sällan i vecka 18-19.. jag blir så nojjig att mini inte lever när man inte känner nått på flera dagar... 

• Crazy catlady

Åh igår såg både jag och mannen första sparken utvändigt.. har en del fett på magen så jag trodde det skulle ta en stund innan man kunde se på magen, men igår kom det.. världens mysigaste känsla... <3

På torsdag får vi se våran mini igen... o även få veta om det är pojke eller flicka..

• Crazy catlady

Länge sedan man skrev något här inne !!

Juni är äntligen här .. månaden då vi alla förhoppningsvis får tillökning i familjen <3

Jag ska ha bebis den 26 juni och går imorgon in i vecka 38 ..

Idag ska jag till förlossningen för ett andra vändningsförsök.. gjorde ett i förra veckan som misslyckades.. lillan sitter bra som hon gör .. med huvudet upp .. Skulle inte detta försök heller funka så blir det ett planerat snitt för våran del så bebis kan komma tidigare.. jag längtar ihjäl mig!! Jag vill hålla i min lilla alldeles egna dotter...

Svar på tråden BF juni 2017