• Newbie84

BF juni 2017

mammatillsnarttre skrev 2017-01-13 05:02:22 följande:

Hej hej hoppar in här och tänkte kolla om någon vart på ul än ????Vi va på köns bestämning och ska efter tre älskade pojkar få en flicka ????????Hon visa 3 streck och att hon va 99.99% säker men hur ofta är de att dom ser fel ????? Vart bor ni allihopa ?????

På vår sa 3 olika bm vid 3 olika ul att det ser ut som en tjej. När jag gjorde ett sista ul 2 veckor innan förlossningen visade det sig att det var en kille haha, därför vill de kanske inte garantera kön utan säger att de är nästan säkra så att de inte kan bli anklagade. Har aldrig hört någon annan som haft som vi så det stämmer nog oftast om de uttalar sig :)
  • Newbie84
    Strudel skrev 2017-01-13 09:34:00 följande:

Insåg att våran tid för RUL om 1,5 veckor är när jag är 18+6, alltså nästan vecka 20. Är det ngn annan som har det så sent? OM det nu är så att ngt är seriöst fel känns det ju inte alls bra att det redan är vecka 20 då...

Jag har när jag är i v19+5
  • Newbie84
    Onemore skrev 2017-01-13 08:25:00 följande:

Så sant! Känns som man (/jag) tappar det logiska tänkandet ibland såhär under graviditeten (det är första också), överanalyserar allt :P Tack för svaret, känner mig lugnare nu :)

Jag överanalyserar också tror det är för att man inte alls har "kontroll" över vad som sker och händer med kroppen. Jag har tex ingen direkt mage än fast det är min andra graviditet och då är jag ändå kort. Ser inte ens lite gravid ut om dagarna utan bara sent på kvällen.
  • Newbie84
    Strudel skrev 2017-01-17 12:53:22 följande:

Finns det någon mer som inte känner rörelser ännu? Är i vecka 18 men tror inte att jag har känt ngt alls hittils... Helt klart en anledning att oroa sig direkt jätte mycket :D

Är i v 17+ nånting och känner inga rörelser, kanske någon gång. Har min moderkaka i framvägg, hade sist också och kände inget förrän efter v20 och då var det inte varje dag ens fram till ca v22 då det kom sparkar.
  • Newbie84
    Crazy catlady skrev 2017-01-23 13:09:15 följande:

Vi ska på RUL nästa vecka.. =) Som vi längtar !! :D 

Hoppas de kan se vad det är för kön.. 

En fråga till er som är i vecka 18-19 och kan känna fosterrörelser.. 

Hur ofta känner ni av det ? Jag känner kanske varannan eller var tredje dag.. o form av en puff eller fladder.. är det vanligt att det är så sällan i vecka 18-19.. jag blir så nojjig att mini inte lever när man inte känner nått på flera dagar... 

V18 här och känner lite fladder ibland, tror inte det är varje dag för mig. Min moderkaka sitter också i framvägg så då kan det ta lite längre tid. Med förra kände jag sparkar i typ v21-22 tror jag
  • Newbie84
    Susi85 skrev 2017-01-26 17:29:15 följande:

Idag var vi på RUL :) Väntar nr 3, allt såg bra ut beräknat 26/6 och vi väntar med en tjej ! Vi har två killar så det känns spännande med en tös

Kul och grattis :) då har vi bf nästan samtidigt jag har 29/6
  • Newbie84
    Filli89 skrev 2017-01-28 23:24:12 följande:

Aha nej detta är typ förlossnings värkar som startar tidigt, inga värktabletter lr morfin hjälpte mot värken, mensvärk ggr6 typ som ökar ju mer man öppnar sig o då klarar jag ändå mensmärtor (har endo) men detta var värre o d kommer typ var 6 minut. Värken har avtagit efter antibiotikan så antar att d är en infektion som gjort att tappen börjat öppna sig, ska få en till kur nu om en halv timma så vi får se. De har tagit test på cervix så man får veta vad d är för infektion oxå, jag som knappt vågar äta något åker ändå på de skumt nog.

Åh tänker på dig, blev inlagd min förra graviditet men i v30 med strikt sängläge då tappen öppnade sig. Håller tummarna!
  • Newbie84
    Crazy catlady skrev 2017-01-30 12:14:38 följande:

Åh igår såg både jag och mannen första sparken utvändigt.. har en del fett på magen så jag trodde det skulle ta en stund innan man kunde se på magen, men igår kom det.. världens mysigaste känsla... <3

På torsdag får vi se våran mini igen... o även få veta om det är pojke eller flicka..

Vad mysigt att se sparkar :) längtar tills jag känner ordentliga rörelser men har moderkakan i framvägg denna gång också. Spännande att få veta kön!
  • Newbie84

Någon mer som har mycket mensvärk/växtvärk? Det kommer mest på nätterna. Är i v19

• Newbie84
    Fru89 skrev 2017-02-05 12:41:49 följande:

Snälla hjälp mig! Bh:ar!

Har testat samtliga amningsmodeller (tror jag) från HM, ingen sitter skönt.

Har ni några tips o förslag?

Om man har större byst så har twilfit jättebra, dock så kostar de en slant men så värt. Hade också väntat att köpa tills amningen är igång då mina växte ytterligare.
  • Newbie84
    Lee*** skrev 2017-02-08 22:19:09 följande:

Bor också i Gbg. Bf den 4 juni.

Beror lite på jobbet, kanske jobbar jag hela maj men inte fulltid eller så går jag runt den 10 maj men beroende på hur jag mår.

Jag har livmodern i framväggen så jag känner inte av fostret så mycket, vecka 23+2.

Det var några flera här inne som hade livmodern i framvägg, hur mycket känner ni?

Bf 29 juni känner lite varje dag ofta på kvällen, har moderkakan i framvägg. Små ryckningar mest så inte särskilt mycket.
  • Newbie84

Jag vaknar alltid väldigt tidigt och kan inte somna om för att jag är så extremt hungrig ofta runt 5-6 på morgonen vilket suger på helgen. Måste gå upp och äta frukost för att inte börja spy. Jag äter ganska sent något litet innan jag går och lägger mig. Någon mer som upplever samma?

• Newbie84

Jag vaknar alltid väldigt tidigt och kan inte somna om för att jag är så extremt hungrig ofta runt 5-6 på morgonen vilket suger på helgen. Måste gå upp och äta frukost för att inte börja spy. Jag äter ganska sent något litet innan jag går och lägger mig. Någon mer som upplever samma?

• Newbie84
    Strudel skrev 2017-03-21 14:08:57 följande:

Hej alla,

Har ni redan bestämt er för en barnvagn? Vi är blivande förstagångs föräldrar o jätte osäkra ens när man bör köpa en vagn...

Första intrycket av vad de hade i butiken var iaf att det finns inga vagnar alls i lite trevliga färger, bara brun/ grå/svart typ, jätte tråkigt :(

Jag vet vilken jag vill ha denna gång och tänker att jag beställer runt v30 om det inte dyker upp något bra erbjudande. Vissa vagnar har lite leveranstid så det kan man ju alltid kolla upp. Sist beställde vi vagn från Holland, så ett tips om du vill ha en holländsk vagn (bugaboo, joolz) vi fick våran inkl tillbehör 6000kr billigare :)
  • Newbie84
    Filli89 skrev 2017-03-23 21:40:18 följande:

Jag beställde från babyplus.nl, mkt bra sida och bra service. Jah tycker det är värt det för beställde donkyn o den kostar nästan 3 tusen mindre än svenska priset, köpte även massa suffletter, babyskydd +Isofix för priset av vad bara vagnen går på i Sverige. Kollade med några som skickat tillbaka vagnen vid skada osv o även d har gått smidigt, 3års garantin gäller även där iaf för donkeyn.

Beställde från samma och då sa de att de skickar reservdelar om det behövs, bara att ta en bild och om det är fel på vagnen så var det garanti. Allt funkade bra och vi var supernöjda!
Svar på tråden BF juni 2017