Inlägg från: Lycka tll |Visa alla inlägg
  • Lycka tll

Hjälp en "amatör" att en köpa helt ny garderob

Hej,

Det är omöjligt att säga vad du ska köpa för kläder utan att ha sett dig eller talat med dig. Ett tips är att du ser Gynnings nya program "hjälp jag har inget att ha på mig" och Trinny och Susannah stylar om Sverige. Googla på kroppsformer och ta reda på vad har för kroppstyp och vad som passar din kropp. Det ska kännas bekvämt och som dig och inte som att du ska spela teater. Viktigt att du är bekväm. Men tänk också på din ålder, vad vill du förmedla med dina kläder? Vill du klä dig/uppfattas som cool, romantisk, klassisk. En bas av kläder kan du köpa på hm och behöver inte vara dyrt men sen kan du köpa till eftersom. Jag älskar blusar (Jag är ett timglas och dom här sitter jättebra) www.zalando.se/anna-field-blus-scarab-an621ea1a-m11.html och www.zalando.se/anna-field-blus-black-an621ea12-q11.html
    Kolla runt på Zalando, sätt i önskelistan.
    Precis som med allt annat krävs det tid. 

Lycka till! Glad

• Lycka tll
    Mysterium skrev 2016-09-22 13:56:00 följande:

TUSEN tack för era svar!

Jag uppdaterade precis mitt inlägg när jag insåg att jag glömde nämna att jag har arbetskläder på jobbet så kläderna som jag sakta men säkert ska köpa nu är för min fritid  

Eftersom jag inte kan köpa allt på en och samma gång, vad bör man satsa på allra först? Och vilka affärer bör jag kolla in i lite extra? Jag bor i en större stad i Västmanland och har inte möjlighet att åka iväg till Stockholm eller liknande. 
    Var kan man hitta schyssta jeans? Bör jag införskaffa mig riktiga jeans eller typ jeggings med mer stretch i, med risk för att dom sistnämnda går sönder/tappar passformen fortare? 

Veromoda har fina jeans (jag gillar de svarta) På jeansterminalen (ialla fall i min  stad) får man sjuukt bra hjälp. De brukar vara duktiga på JC också. Jag är ingen jeansmänniska, jag tycker mer om att ha svarta "fin" byxor finns på MQ. Mitt senaste köp var ett par jeggins från Newyorker (199 kr) De är jättesköna och jag gillar längden så det blir en glipa till skon ;) Gina Tricot har billiga kläder om det är din stil... Det du behöver mest köper du först, men köper du nya byxor kanske man ser dina gamla skor tydligare och då behöver du nya! Allt hänger ihop!  Såg att H&M har 25% rabatt på en vara om du anmäler dig till deras nyhetsbrev (gäller onlinebeställningar) Zalando har 10% om du anmäler dig.

Lycka till Solig
Svar på tråden Hjälp en "amatör" att en köpa helt ny garderob