• Äldre 21 Sep 20:06
    1735 visningar
    3 svar
    3
    1735

    Min kompis stänger in sig själv och vägrar svara. Vad ska jag göra?

    Min äldsta vän sedan typ 13 år hamnar ibland i depp perioder då han inte hör av sig, svarar inte i telefon eller nånting. Oftast kommer han tillbaka efter nån dag.
    Nu har det dock gott 1 vecka utan att vi fått någon kontakt med honom.

    Han svarar inte på mejl, sms lr facebook, lr telefon. En av mina kompisar var där och knackade på. Då öppnande han inte.

    Hans bror och pappa var där nyss, då hade han svarat genom dörren att han inte vill prata med dom. Visst brukar han deppa, men inte såhär.

    Hur ska jag göra för att få kontakt? Han kommer knappast öppna för mig heller.
    Blir så orolig. Vad ska jag göra :(

  • Svar på tråden Min kompis stänger in sig själv och vägrar svara. Vad ska jag göra?
  • Anonym (linus­)
    Äldre 21 Sep 20:16
    #1

    Gör ingenting är det som låter bäst just nu. Han vill inte och det måste ni ju fatta. Respekt liksom. Men fortsätt skicka meddelanden på ett kravlöst sätt. Visa att du bryr dig men utan att kräva svar, eller någonting för den delen. Du kan berätta att du gillar honom och finns där för honom när han vill. Du kan skicka roliga bilder och klipp på sånt du vet att han garvar av. Kanske skicka honom ett chokladogram.

  • Äldre 21 Sep 20:38
    #2

    Skrev ett vanligt brev. De kanske han läser iaf

  • Äldre 22 Sep 10:15
    #3

    Tänk om han sitter hemma å planerar självmord? :(

Svar på tråden Min kompis stänger in sig själv och vägrar svara. Vad ska jag göra?