• Anonym (Uppgiven)

Får inget napp

Jag försöker flirta med tjejer på dejtingsidor och appar som Badoo och Tinder. Men det är fan omöjligt överallt. Jag har försökt med olika bilder, har till och med en bild från en professionell fotograf. Försöker även ändra min presentation så den ska bli intressantare. Försöker köra med olika intressanta öppningsfraser som att fråga om tjejens intressen, skriver ibland "Hej va söt du e" eller "va fin du e." Men ingen respons, vad gör jag för fel? Det är svårt att öppna med en hel lång novell med en person man inte känner.

• Svar på tråden Får inget napp
  • Aileen Allannah

Skulle en kille skriva "hej va söt du är" till mig skulle jag inte ens svara. För vad ska man svara, ett "tack" öppnar ju inte direkt upp för fortsatt konversation.

• Givdul

Precis. Försök med öppna frågor inte ja o nej frågor. Kolla på profilen vad de är intresserade utav och fråga om det. Få kvinnorna att berätta saker och lyssna, ställ följdfrågor.

• Anonym (Uppgiven)
    Aileen Allannah skrev 2016-09-22 22:58:39 följande:

Skulle en kille skriva "hej va söt du är" till mig skulle jag inte ens svara. För vad ska man svara, ett "tack" öppnar ju inte direkt upp för fortsatt konversation.

Fast jag har en tjejkompis som endast har en bild på sig på Tinder, ingen presentation utan endast en bild. Hon får så mycket meddelanden varje dag att hon inte hinner svara alla. Så det kan ju knappast vara det jag skriver som det är fel på, eftersom hon inte ens behöver ta första steget och skriva för att få kontakt.
  • Anonym (Kille)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2016-09-22 23:14:41 följande:

Fast jag har en tjejkompis som endast har en bild på sig på Tinder, ingen presentation utan endast en bild. Hon får så mycket meddelanden varje dag att hon inte hinner svara alla. Så det kan ju knappast vara det jag skriver som det är fel på, eftersom hon inte ens behöver ta första steget och skriva för att få kontakt.

Ja, så är det för att hon är tjej, och gissningsvis ganska snygg?
  • Anonym (Uppgiven)
    Anonym (Kille) skrev 2016-09-22 23:18:14 följande:
    Ja, så är det för att hon är tjej, och gissningsvis ganska snygg?
    Ja hon är söt, fast att det bara är för det faktum att hon är tjej har jag svårt att tro.
  • Givdul
    Anonym (Uppgiven) skrev 2016-09-22 23:14:41 följande:

Du kan aldrig jämföra dig med en tjej med en bild som presentation. Har du varit på krogen nyligen? Om en tjej kommer genom dörrarna där får hon minst 5 killar på sig som vill ragga. På nätet är det säkert ännu mer. Jämför dig inte med tjejer om du inte är en tjej
  • Anonym (Uppgiven)
    Givdul skrev 2016-09-22 23:22:16 följande:
    Du kan aldrig jämföra dig med en tjej med en bild som presentation. Har du varit på krogen nyligen? Om en tjej kommer genom dörrarna där får hon minst 5 killar på sig som vill ragga. På nätet är det säkert ännu mer. Jämför dig inte med tjejer om du inte är en tjej
    Jasså? Men jag tycker att i övrigt så är vi väldigt jämnställda mellan könen i Sverige. Så jag har svårt att se att det skulle vara någon skillnad i dejtingvärlden. Men jag hänger inte så mycket på krogen iofs.
  • Anonym (Tid)

Var dig själv bara! Har själv lagt ner nätdejting då det är ett jagande bara. Bättre träffa på kvinnor ute i livet istället.
    Kvinnor har gräddfil på nätet och männen får skicka och skicka utan svar.
    Ut på krogen med dig istället för att lägga tid på det där.

• Givdul
    Anonym (Uppgiven) skrev 2016-09-22 23:27:53 följande:

Jasså? Men jag tycker att i övrigt så är vi väldigt jämnställda mellan könen i Sverige. Så jag har svårt att se att det skulle vara någon skillnad i dejtingvärlden. Men jag hänger inte så mycket på krogen iofs.

Fel av dig. Vi är inte jämställda i datingvärlden. Inte på krog eller Internet. Gå in på en datingsida och se vilka som är där. Av deltagarna är säkert 65-70 % killar o resten kvinnor. Hur tror du konkurrensen är där.

Sedan ska säga att om du är en trevlig kille o helt normal då kommer du få napp förr eller senare
  • Anonym (Uppgiven)
    Anonym (Tid) skrev 2016-09-22 23:33:20 följande:

Var dig själv bara! Har själv lagt ner nätdejting då det är ett jagande bara. Bättre träffa på kvinnor ute i livet istället.
    Kvinnor har gräddfil på nätet och männen får skicka och skicka utan svar.
    Ut på krogen med dig istället för att lägga tid på det där.

Ok tack! Ska överväga krogen, gillar dock inte att dansa.
Svar på tråden Får inget napp