• EttLitetFrö

Gravidförsäkring?

Vilken tog du och/anser är bäst?

Är i vecka 17 så det känns som dags. Jag har blivit erbjuden en försäkring via lärarförsäkringar men är såå dålig när det gäller försäkringar.

Något speciellt jag behöver tänka i mitt letande?

• Svar på tråden Gravidförsäkring?
  • Linnis92

Jag valde Folksam, mest för att vi har allt annat i folksam. Jämförde den med Trygg-Hansa och Folksam verkade mycket bättre.

Sen var det självklart att ta den utökade försäkringen, ifall det skulle hända något.

• Carambolan

Jag skulle ta den där jag har resten av mina försäkringar, om den inte var märkbart sämre än andra bolags, eftersom man ofta får samlingsrabatter och bra erbjudande om att omvandla den till barnförsäkring sen.

Betala för den, gratisversionerna brukar inte vara mycket att hänga i granen.

• Maddi

Vi valde trygg hansa, föraäkringen börjar gälla 2 veckor före andra försäkringsbolag och de har aldrig varit strul att få pengar från dom.

• Fia 28

Har inte tecknat någotn gravidförsäkring, endast babyförsäkring.

• Lia4
    Fia 28 skrev 2016-09-23 09:03:20 följande:

Har inte tecknat någotn gravidförsäkring, endast babyförsäkring.

Jag har heller aldrig tecknat gravidförsäkring. Något jag ångrade bittert när vårt sista barn plötsligt föddes alldeles för tidigt :(.
  • Anotherone

Vi har alla våra andra försäkringar hos Trygg Hansa så därför valde jag deras.
    Förra gången tog jag den som var kostnadsfri. Den här gången valde jag den andra varianten, det är inga stora pengar. Särskilt som den reducerar kostnaden för barnförsäkringen sen om man väljer att teckna den (och det har jag för avsikt att göra). Så det känns dumt att inte välja den varianten.

• Fia 28
    Lia4 skrev 2016-09-23 09:19:37 följande:
    Jag har heller aldrig tecknat gravidförsäkring. Något jag ångrade bittert när vårt sista barn plötsligt föddes alldeles för tidigt :(.
    Men det täcker ju då babyförsäkringen. 
  • Ellie

Valde Trygg-Hansa eftersom vi har andra försäkringar hos dem. Fick 3000 kr direkt, efter ett telefonsamtal, eftersom jag blödde mer än 2 liter vid förlossningen.

Svar på tråden Gravidförsäkring?