• Anonym (Äckligt ont)

Vad har hänt med min tå?? Smärta

Har så sjuuuuuuuuuuukt ont i foten. Det pulserar med början från "pektån", kunde knappt sova inatt utan vaknade flera gånger och hade svårt att somna om pågrund av smärtan. Kan inte sätta ner tårna utan går på hälen. Själva tån är röd och svullen, mestadels runt nageln. What to do för att lindra det här, jag står inte ut!! Skrikandes

• Svar på tråden Vad har hänt med min tå?? Smärta
  • Starka

Låter som nageltrång. Köp vätehyperoxid på Apoteket och bada tån i. Häll upp i ett snapsglas tex o doppa tån en stund. Kan hjälpa mot inflammationen annars är de vc gäller

• Fia 28

Det var också min första tanke, alltså nageltrång. Har haft inflammation i stortån pga nageltrång och det tar jävligt sjukt.

• Anonym (Äckligt ont)

Aha, säkert så då! Nyss kämpade jag med att få av mig strumpan, det hade börjat vätska så mycket att strumpan "torkat fast", gjorde så ont att dra loss det. Stinker infektion gör det också :(

• Björckan

Klipp som ett v mitt i nageln. Det tar bort trycket på sidorna och kan lindra smärtan. Men är det riktigt infekterat bör du ringa vc på måndag!

• Anonym (Äckligt ont)

Alltså jag har ingen nagel ens :P Jag skrev det däruppe men det jag menar är själva området där nageln suttit. Den brukar ramla av med jämna mellanrum så den gjorde det igen för några dagar sen

• Nyfikna72

Ramlar de av med jämna mellanrum så kan man nog anse att det föreligger nå problem oavsett det onda just nu........

• Björckan

Naglar ska inte ramla av. Ring vc på måndag! Tvätta med bakteriedödande medel under helgen och håll det rent och torrt. Ingen fluffig strumpa på kletigt sår. Sätt på plåster/kompress.

Svar på tråden Vad har hänt med min tå?? Smärta