-
-
Svar på tråden Fråga en transtjej!
-
Transtjej, kan du utveckla det.....berätta lite om dig själv?
-
har du analsex? isf bara passivt eller också aktivt?
-
Vilka kroppsmodifikationer har du gjort i korrigerande syfte hittills och vilka ämnar du göra? Hur gammal är du?
-
Ja, gärna. Jag heter då Sofia och är 25 år. Ända sedan jag var liten så har jag alltid känt att det har varit något fel på min kropp. Jag var aldrig lycklig, jag blev alltid sur när jag inte fick ha på mig syrrans klänning. Sedan så fortsatte det ända tills jag blev ca 10 (ett år innan puberteten slog i). Jag kände hela tiden att jag var som mina systrar men mina föräldrar var jättestränga och sa åt mig hur jag skulle vara och vad jag skulle ha på mig. Fick alltid höra "Du är en kille och då ska man inte ha klänningar för då är man bög". Jag fick gå igenom extremt psykiskt våld när jag bodde hemma.Dom försökte helt enkelt manipulera mig så jag skulle bli en stor och stark man. Efter några år så började jag att få lite mer förståelse om att jag är någon som jag egentligen inte är. Då kom den perfekta dagen när jag fyllde 12 år. Då såg jag en dokumentär på TV:n om en tjej som föddes som en kille. Jag var helt fast och under hela den timmen så beskrev hon exakt dom känslorna som jag hade haft ända sedan jag kunde prata. Då fick jag äntligen ett svar på vad jag va. Jag var transsexuell. Då bestämde jag mig att när jag flyttar ut så ska jag starta mitt nya liv. Sedan så har det bara rullat på och jag har ingen kontakt med mina föräldrar alls. Något mer som du undrar? :)Anonym (Nyfiken) skrev 2016-09-23 23:47:58 följande:
Transtjej, kan du utveckla det.....berätta lite om dig själv?
-
Jag har haft men inte längre. Jag genom gick min underlivskirurgi för 2.5 år sedan och började att ha vaginalsex för ca 1 år sedan. Analsex har inte riktigt varit min grej tyvärrAnonym (Rövborrare) skrev 2016-09-24 00:12:19 följande:
har du analsex? isf bara passivt eller också aktivt?
-
Jag har genomgått en underlivskirurgi och gjort en bröstförstoring. Jag funderar på att göra lite småfix i ansiktet, så som att förminska min näsa och att kapa ner mitt adamsäpple. Men är inte riktigt säker än. Jag är 25 år gammalAnonym (Girl next door) skrev 2016-09-24 00:14:57 följande:
Vilka kroppsmodifikationer har du gjort i korrigerande syfte hittills och vilka ämnar du göra? Hur gammal är du?
-
Så du flyttade hemifrån när du var 12? Wow! Får man fråga vart du fått alla pengar till operationerna ifrån? Eller får man hjälp med sånt? Hur har du upplevt din kontakt med vården? Och har du någon kontakt med dina systrar eller någon i familjen/släkten? Hur tog de det när du berättade för dem?
-
Nej, jag flyttade hemifrån när jag var 19. Transsexualism är en medicinsk diagnos och då står sjukvården för all kostnad. All ifrån hormoner till operationer har jag inte lagt ut en spänn på själv. Min kontakt med vården har varit bra. Förutom vardkön var väldigt lång innan jag fick börja min utredning. Jag har kontakt med min äldsta och yngsta syster och dom tog det jättebra ända från dag ettAnonym (Anonym) skrev 2016-09-24 09:20:26 följande:
Så du flyttade hemifrån när du var 12? Wow! Får man fråga vart du fått alla pengar till operationerna ifrån? Eller får man hjälp med sånt? Hur har du upplevt din kontakt med vården? Och har du någon kontakt med dina systrar eller någon i familjen/släkten? Hur tog de det när du berättade för dem?