• Mimmsan01

BF maj-juni 2017 Göteborg

Tänkte det kunde vara kul med en grupp där kvinnor från Göteborgsområdet, som ska ha barn mellan maj och juni 2017 samlas! Oavsett ålder eller hur många barn man har sen tidigare! Så här kan tankar och funderinga rullas fritt! Kanske kan vi starta en grupp på Fb senare där vi kan följa varandra under graviditeternas gång och efteråt!

Hoppas det blir några stycken som vill va med! :)

Skriv gärna lite om er själva!

Vårt barn är beräknat till 3 juni. Jag är 24 och min fästman är 30.

• Svar på tråden BF maj-juni 2017 Göteborg
  • Gaby87

Vi bor med i Mölndal därav blev det Krokslätt.

O vad härligt! Hoppas ni får det riktigt skönt i Thailand sen. Jag tror säkert man kan styra ultraljudet lite. Barnmorskan försöker oftast vara snälla och hjälpa till så man får en tid som passar och inte krockar med något annat.

Vi har inte riktigt bestämt om vi ska ta reda på könet denna gången. Vi gjorde det inte när vi väntade våran första barn.

Mimmsan01 skrev 2016-09-26 22:25:21 följande:

Vi bor i Mölndal :) ni då?

Ja exakt... och behöver då förklara för alla vad som hänt. Känns skönare att berätta när det är lite mer säkert iaf.

Jaha, jag förstår! Får se vad bm säger nästa vecka. Lite segt då vi åker till Thailand i tre veckor när jag planeras att vara i v 18, så får vänta ytterligare tre veckor för rutinultraljudet ... hade vart kul att få veta könet innan av ren nyfikenhet

• Gaby87

Grattis vad spännande för er! :)

Håller alla tummarna för att de ska gå bra för er denna gången.

Kram

lj410 skrev 2016-09-26 23:22:20 följande:

Jag hoppar in i denna tråden med ?? jag och sambon väntar vårt första mirakel i början av juni. Hoppas verkligen detta går vägen nu! Jag blev gravid i våras men slutade i missfall v7 :/

Igår fick vi äntligen ett nytt plus!

Jag kommer gå hos bm i Munkebäck :) första besöket är om 2 veckor. Längtar så ????

Kram på er

????????????????

• lj410
    Mimmsan01 skrev 2016-09-27 12:39:18 följande:

Haha helt rätt ;)

Ja precis... så att allt är ok!

Ja jag kollade på barnmorskegruppen, 500 kronor kostade det där. Och funderade på att göra kubtestet där också. För i Krokslätt remiteras man vidare för kub ändå. Sen kollade jag på någon annan barnmorskegrupp/center där det kostade 600kr. Men tror faktiskt jag ska boka upp via barnmorskegruppen :)

Kram!

Åh va bra! Tack :) det är ju lätt värt dom pengarna.

Kramar
  • FrökenPT

Är nu bokad för ultraljud på barnmorskegruppen 25 oktober 250 kr.

Sen inskrivning två dagar efter, inskrivning antar jag är samtal om graviditet, blodtryck och lite sånt, eller?

Vad tänker ni om kub test? Tänker att det är ju inte skadligt med blodprov, så varför inte?

• Mimmsan01

Spännande! Va kul :)

Ja jag hoppas det. Och att man inte mår allt för dåligt!

Ja förstår, starkt av er att kunna hålla er! Ja är alldeles för nyfiken!! Haha :) men så länge barnet blir friskt så är det det som räknas!!

Gaby87 skrev 2016-09-27 12:40:37 följande:

Vi bor med i Mölndal därav blev det Krokslätt.

O vad härligt! Hoppas ni får det riktigt skönt i Thailand sen. Jag tror säkert man kan styra ultraljudet lite. Barnmorskan försöker oftast vara snälla och hjälpa till så man får en tid som passar och inte krockar med något annat.

Vi har inte riktigt bestämt om vi ska ta reda på könet denna gången. Vi gjorde det inte när vi väntade våran första barn.

• Mimmsan01

Lycka till!

Är det tidigt ultraljud då eller vilken vecka är du i då? Jag tänkte faktiskt boka kubtest hos barnmorskegruppen. Så vi kommer köra på med det! :)

FrökenPT skrev 2016-09-27 14:23:24 följande:

Är nu bokad för ultraljud på barnmorskegruppen 25 oktober 250 kr.

Sen inskrivning två dagar efter, inskrivning antar jag är samtal om graviditet, blodtryck och lite sånt, eller?

Vad tänker ni om kub test? Tänker att det är ju inte skadligt med blodprov, så varför inte?

• FrökenPT
    Mimmsan01 skrev 2016-09-27 14:39:57 följande:

Lycka till!

Är det tidigt ultraljud då eller vilken vecka är du i då? Jag tänkte faktiskt boka kubtest hos barnmorskegruppen. Så vi kommer köra på med det! :)

Ja, de är tidigt då ca v 9 borde de va. :) ja kub testet är väl lika bra att göra? Kul, då kanske vi kommer i samma föräldragrupp :)
  • Mimmsan01

Åh va kul! Få se det lilla livet första gången :)

Ja det hade varit supertrevligt! När vi droppar på lite fler här längre fram så tänkte jag att man kunde starta en fb-grupp för de som vill! :)

FrökenPT skrev 2016-09-27 20:07:21 följande:

Ja, de är tidigt då ca v 9 borde de va. :) ja kub testet är väl lika bra att göra? Kul, då kanske vi kommer i samma föräldragrupp :)

• Gaby87

Ska man åka till Thailand vill man gärna må bra och kunna göra saker.

Jo det är nog det enda man hoppas på. Att de lilla livet i magen mår bra o här frisk.

Skoj när vi börjar bli fler och fler. :)

Mimmsan01 skrev 2016-09-27 14:38:01 följande:

Spännande! Va kul :)

Ja jag hoppas det. Och att man inte mår allt för dåligt!

Ja förstår, starkt av er att kunna hålla er! Ja är alldeles för nyfiken!! Haha :) men så länge barnet blir friskt så är det det som räknas!!

Svar på tråden BF maj-juni 2017 Göteborg