• MissMoney

Vad kan man ge för julklapp till svärmor?

Hej!

Jag är typen som börjar julhandla redan i september just för att jag beställer en del saker från utlandet men även för att slippa köerna när det är december. Gör jag det redan nu så har jag mer pengar över dem sista månaderna på året också. Jag har hittat julklappar till min sambo, bästa vän och min mamma men när det gäller presenter till svärmor så är jag helt lost. Jag känner henne inte särskilt väl och sambon bryr sig inte när det gäller att leta presenter så då blir det jag som fixar. Hon var stor förut men gjorde en magsäcksoperation för något år sedan så hon har gått ner en hel del. Hon äter inte sötsaker ofta och föredrar att laga mat/baka allt från grunden. Hon tycker om att läsa... Ja... En korg med massa gott hade varit enkelt och bra men funkar inte riktigt då hon inte äter godis, dricker läsk eller alkohol Känns som att jag använde alla mina ideer förra året. Hjälp tack!

• Svar på tråden Vad kan man ge för julklapp till svärmor?
  • äldreochklokare

presentkort på bokhandel? 

• Aniiee

Enkelt - man ger en korg med godsaker. Och då menar jag inte godis, utan godsaker som hemmakockar skulle bli glada av. Ett par fina oljor, hemgjorda kryddblandningar i fina burkar, ett par inläggningar...... med mera. Komplettera med ett par fina köksredskap, några doftljus/oljor och en egenskriven receptfolder.

Uppskattas garanterat. 

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
  • husetsfru

En hög blandade pocketböcker?

En av de bästa julklapparna jag, som är bokmal, fått.

Annars kanske nån fin scarf eller ett halsband kan funka.

• Alexi

Bästa till någon lite älsre som har allt är en korg med fina saker, förbrukningsvaror. Ljus, servetter, vin, ost, kryddor osv, vad som passar budget och henne.

• Joo3221414

Men en korg med typ en bok, ett fint doft ljus, någon liten hudprodukt och typ salami, ost eller lite lyxigare marmelad osv?

• Yamit

En lasplatta med ett antal bra bocker i.

En prenumeration pa en mattidning.

Vinprovarkvall for tva?

Mysig morgonrock.

CD skivor med hennes favoritmusik.

Massagebehandling

Inramat fotocollage av bilder dar hon ar tillsammans med nara och kara i trevliga situationer (kraftskiva, utlandssemester, sommarstugan, fodelsedagar osv.)

• MissMoney

Böcker går bort då hon har massor. En halsduk köpte jag förra året å även smycken. Tror hon använt dem en gång vardera. Massage kommer hon inte vilja ha tror jag då hon gärna går påklädd för fullt hela tiden (tror det beror på att hon har mkt hud över efter operationen). En korg med förbrukningsvaror var en bra idé, inget jag tänkt på då mina standardkorgar brukar vara fyllda med godis och lotter. Så får väl bli det eller en surfplatta. ? tack för hjälpen ?????

Svar på tråden Vad kan man ge för julklapp till svärmor?