• fenomena83

Vad har ni köpt i ettårspresent åt era (eller andras) små?

Min älskade pojke blir så stor som ett år alldeles snart.
    Jag har funderat på vad jag ska köpa åt honom i present, men jag tror faktiskt inte att han behöver nåt speciellt.
    Men ändå vill man ju köpa nåt kul, han fyller ju liksom ETT ÅR, min stora pojke.
    Det ska ju va nåt roligt och alldeles speciellt.
    Känner på mig att alla kalasgäster och övriga grattande släktingar kommer att ge honom kläder och leksaker.
    Har ni nåt förslag?
    Vad har ni gett era eller andras ettåringar?

• Svar på tråden Vad har ni köpt i ettårspresent åt era (eller andras) små?
  • Adamama

Det är väl inte särskilt orginellt. Men vi gav vår ettåring lite pengar på bankboken och en flaska såpbubblor och en Molly Mus-bok (oerhört populär!!) och en grädbulle att äta själv.

Den present han uppskattade mest själv (vi blev själva mest glada över kläder och pengar) var en bondgård av Kids Wood med sex olika trädjur som man kan plocka i och ur och sedan kan man bära på bondgården som en väsk. En given succé. Jag vet inte hur många timmar han har lekt med den. Och det känns som om den utvecklas med hans ålder också. Nu vid ett och ett halvt börjar han intressera sig för vilka djur det är och insett att det fins ett särskilt hål för varje djur.

• HelenS

En Bobby Car köpte vi till vår dotter, den gillar hon väldigt mycket. Fast hon fyller år på sommaren, inget vidare väder ute nu för en tur om man inte vill köra inne.

• belly2

Vi köpte en sån där cool gunghäst på Ikea..Eller rättare skrivet en gung älg!! Den älskar han, fast nu står han uppe på den så det gäller o ha koll Sen fick Elliot en bobbycar Mercedes SLK såå himla fräck!! Sen fick han en ettårs-ram från guldfynd som man kan sätta i foto från hans första år typ 5 foto får plats...Den är egentligen en dopgåva tror jag men vem vill ha en halvtom fotoram ståendes hela året? Lite tips från oss

• Stora

Vi köpte inget speciellt. Hon fick kläder,en dockspis, en bobycar mm av släkt o vänner. Av oss fick hon en cykelsits o hjälm och så köpte vi en flytväst för presentkort vi fick.
    Jag tycker att Ella får aldeles för mycket vid jul o födelsedag så vi föräldrar försöker köpa "nytto" saker till henne. Sånt som behövs. Hellre något större än massor av leksaker.
    Till tvåårsdagen i maj ska vi önska en trehjuling.

• Lady Bling

Min dotter fick en gåbil

• Pink Skippy

Till dottern köpte jag en trumma i musikaffäreni 1 års present! Den är fortfarande lika bra, och uppskattad av barn nummer 2.

Min son fick en docka (Rubensbarn.o.se) i 1 års present.

Musikinstrument brukar vara uppskattade!

Jess_the_mess
  • supermamma

lina fick en fotölj från jysk när hon fyllde ett och försäkring å lite smått å gått

• Nötkaka

Bobbycar, pengar och två böcker

Kan meddela att han lekte mest med presentsnören....

• lillsmulan

Den där träbondgården från Kidswood har vår Alma också och hon älskar den! Tröttnar aldrig på att leka med den. I 1-årspresent fick hon ett personligt ställt horoskop av oss (det var otroligt spännande att få träffa astrologen och läsa allt, tror det blir roligt för Alma när hon blir större) och ett födelsedagståg. En spis fick hon av farmor och farfar och den är ju jättekul! Just nu (hon är 13mån) älskar hon sin docka som hon fick i julklapp, hon kramar och pussar på den hela tiden. Så det kanske kan vara nåt. Tror det finns pojkdockor också. Lycka till!

• JKMNA

Instrument, typ maracas, trumma.
    Sångbok, sagobok. Sagor är ju kanske för lite större barn men det kommer ju och det är något man kan ha länge!
    Detta tycker jag är bra presenter!

• aneka

var finns den bondgården att köpa? finns den på nätet?

• lillsmulan

Vet att det finns på BR iaf, säkert på Toys R us också.

• Vintersaga

Vi köpte en lite rutchkana i plast till dottern på ettårsdagen och så massa annat! Men den är väldigt uppskattad! Hon äslkar att leka med den inne och till sommaren tänkte vi ha den i trädgården!
    Dessutom så har hon en gunga som jhon fick i julklapp, även den är toppen!!! Den har vi inne nu också och kommer flytta ut!
    Eftersom hon varit förkyld och haft feber nu har det varit perfekt att kunna ha riktigt kul inne!

Svar på tråden Vad har ni köpt i ettårspresent åt era (eller andras) små?