• Jessij

Gravid men orolig !!

Hej ! Har precis blivit medlem på denna sidan i hopp om att någon kanske varit i samma sits som mig & kan komma med några svar på mina frågor .. Nu på måndag går jag & min kille in i vecka 7 .. För en vecka sedan gjorde vi ett VUL som visade en tjock slemhinna men inget foster ? Även gulesäck syntes .. Efter vi gjort VUL ville dom ta prover för att mäta hcg, & på tre dagar hade det stigit från 600 till 1900 vilket ska vara possetivt ? Ska tillbaka nu den 29 för nya prover samt VUL men är så otroligt nervös då jag är rädd för att hcg:t inte ska ha stigit eller att inget ska synas på VUL .. Är jag för tidig i graviditeten för att något ska synas eller kan detta vara ett X ? Känner inte allt för mycket symptomer heller som jag tidigare gjort .. Förra graviditeten som slutade i MA spydde jag dygnet runt & läkarna kunde konstatera att jag hade hyperemesis gravidarum , men denna graviditet har jag bara spytt någon gång på morgonen, känt av väldigt litet illamående & spända bröst samt kraftig "mensvärk" . Jag vill så gärna tro att jag är gravid men har svårt att tänka den tanken ..Suttit och försökt läst mig fram i flera dagar men knappast blivit klokare :( .. Finns det NÅGON som varit med om samma ? Tacksam för svar ..

• Svar på tråden Gravid men orolig !!
  • Jessij

Någon som varit med om liknande ? Är jag orolig i onödan ?

• Mallemamma

När ni gjorde ultraljudet var du inte ens i vecka 6 då, och kanske t o m ännu tidigare för du kan inte veta helt säkert vilken dag ägget fäste :) jag gjorde ultraljud i vecka 7 o man såg inte mycket, en liten plutt utan hjärtslag eller nåt o gulesäcken va mycket större än plutten.. Jag tycker inte du ska oroa dig än! Hcg stegringen såg ju bra ut.

Jag hade med hyperemesis med första grav och är gravid igen med hyperemesis men mina symtom och illamående började först efter jag gått in i vecka 7 denna gången, var också orolig i början för jag inte kände nåt.. Nu ångra jag att jag inte njöt mer de 2 veckorna hehe..

Lycka till och uppdatera gärna här

• Jessij
    Jessij skrev 2016-09-25 20:19:14 följande:

Någon som varit med om liknande ? Är jag orolig i onödan ?

Mallemamma skrev 2016-09-25 21:56:19 följande:

När ni gjorde ultraljudet var du inte ens i vecka 6 då, och kanske t o m ännu tidigare för du kan inte veta helt säkert vilken dag ägget fäste :) jag gjorde ultraljud i vecka 7 o man såg inte mycket, en liten plutt utan hjärtslag eller nåt o gulesäcken va mycket större än plutten.. Jag tycker inte du ska oroa dig än! Hcg stegringen såg ju bra ut.

Jag hade med hyperemesis med första grav och är gravid igen med hyperemesis men mina symtom och illamående började först efter jag gått in i vecka 7 denna gången, var också orolig i början för jag inte kände nåt.. Nu ångra jag att jag inte njöt mer de 2 veckorna hehe..

Lycka till och uppdatera gärna här

[quote=77001112][quote-nick]Mallemamma skrev 2016-09-25 21:56:19 följande:[/quote-nick]När ni gjorde ultraljudet var du inte ens i vecka 6 då, och kanske t o m ännu tidigare för du kan inte veta helt säkert vilken dag ägget fäste :) jag gjorde ultraljud i vecka 7 o man såg inte mycket, en liten plutt utan hjärtslag eller nåt o gulesäcken va mycket större än plutten.. Jag tycker inte du ska oroa dig än! Hcg stegringen såg ju bra ut.

Lycka till och uppdatera gärna här[/. Vet inte om jag skickar på rätt nu ? Har aldrig tidigare använt detta forum som sagt men .. Vill börja med att tacka så mycket för du tog dig tid till att skriva ! Innerst inne vet jag nog om att jag inte ska börja oroa mig ännu men det är svårt trots allt.. Speciellt med tanke på att barnmorskan på MVC som tog det första ultraljudet sa att det med stor garanti var ett X & skickade oss akut till gyn där dom inte kunde garantera oss något ännu .. Väntar spänt till torsdag då dom förhoppningsvis kan se mer, hör av mig :)

Hur långt gången är du ? :) & hur ser din grav ut med tanke på hyperemesis? Klarar du av att vara hemma eller "bor" du på sjukhuset ?
  • Mallemamma

Okej, ja det var ju inga lovande ord från bm :( får hoppas hon har fel!

Jag är i vecka 14 nu, är hemma och sängliggandes, har folk som kommer och ger mig mat och tömmer hinken.. Typ mackor och kräm äter jag.. Kämpar för att få i mig men vet att det blir värre om jag inte äter. Får behålla tillräckligt för att inte få dropp, har varit inne ett par gånger när jag inte fått behålla på flera dagar men jag har sluppit bli inlagd. Försöker dricka mycket vätskeersättning.

Kräks inte lika mycket med Lergigan comp, men tar jag de inte så kommer allt upp. Hoppas det ska vända lite under de närmsta veckorna.

Hyperemesis är en pina och det blir tyvärr inga fler barn för mig pga detta (är min andra hg-grav, har en snart 3-åring :))

Svar på tråden Gravid men orolig !!