• Anonym (Madam)

Porr/onani i relation

Jag är en av de där tråkiga tjejerna som inte riktigt kan bli sams med tanken att min man kollar på porr och runkar. Men innan ni hoppar på mig a la familjeliv-style så läs att JAG VILL ÄNDRA PÅ MIG.

Så, ni som tycker det är helt ok att eran partner har ett eget "sexliv" i relationen där ni inte är med, hjälp mig. Hur tänker ni?

Jag själv onanerar väldigt sällan, typ max varannan månad.. Tycker vi har bra sex annars, minst två ggr i veckan och det är väl ändå ok för två småbarnsföräldrar.

Jag tror det är smygandet som gör mig ledsen. Hade han varit den typen av kille som säger : "vill du ligga, annars drar jag en runk i duschen istället" lite skämtsamt o öppet så hade jag nog varit mer ok. Hur öppna är man om onani i ett förhållande?

Han Blå nekar till både onani o att han kollar på porr. Jag brukar inte heller berätta om min onani, men om han frågar så är jag ärlig. Jag själv kollar aldrig på porr. Kan gå igång på noveller om de är bra skrivna.

Hans smygande är säkert för att "skydda mig" för att jag inte ska bli ledsen, men effekten blir ju omvänd..

Ja jag vet inte. Jag vill som sagt inte förbjuda honom från nåt utan istället höra hur andra har det och lite hjälp med hur jag ska tänka för att känna att han får göra vad han vill. ;)

• Svar på tråden Porr/onani i relation
  • Underhill

Ja, nu när du vet blir ju effekten omvänd :)...tror nog du har rätt ändå...han vill inte göra dig ledsen med att "erkänna". Du kanske kan dela med dig av dina egna stunder!? Eventuellt kan det mjuka upp det hela!?

E vi överens så kör vi
  • Anonym (Madam)

Ja det kan nog vara ett bra tips. Får se till att öka min frekvens bara, så jag får nåt o berätta om. Haha!

Ska testa det och se var det leder.

• Anonym (Annika)

Onani är något som man bara vet att den andra gör men är lika intressant som att se färg torka. Typ. Så ser vi på saken. Det är inget som påverkar det befintliga sexlivet och då finns det ingen anledning att prata om det. Vi konstaterade från början att vi gör det och det var inga konstigheter och så var det färdigt.

Jag lägger mig inte i när/var/hur maken gör det och skulle aldrig falla mig in att fråga heller. Det handlar om ömsesidig respekt helt enkelt.

Jag tycker rent personligen att onani inte är något man behöver diskutera eller "okeja" . Du vet att han gör det och du vet att han smyger med det, han själv kanske dras med skuldkänslor av olika anledningar och att då börja "okeja" det hela och göra en grej av det känns fel och kan få fel resultat.

Behöver du ändra synsätt så får ju du kanske börja okeja dig själv på den punkten. Du vet att han gör det, räcker det inte så då? Varför måste han säga att han tar en runk i duschen tex?

Erkänner du för honom varje gång att du tänker onanera eller nyss har gjort det i duschen?

Att vara frispråkig är något helt annat än att ha sitt privatliv ifred.

• MammAmma

Sex och onani är för mig två vitt skilda saker. Jag är öppen om att jag onanerar, i den meningen att jag är ärlig om att det är något jag ägnar mig åt. Onanerar flera gånger i veckan, men det är inget jag tycker en partner behöver veta exakt när, det är min ensak. Och jag känner likadant för en partners onanivanor. Jag känner inte alltid för att ha sex bara för att jag är kåt, ibland vill jag ta hand om det själv helt enkelt. Det ena är inget substitut för det andra. Och tro mig, de flesta män resonerar mer eller mindre som jag gör kring det hela, i de flesta fall finns ingen rationell anledning till att känna sig hotad av det.

Alla är inte 'visuellt programmerade,' antagligen därför du hellre läser erotiska noveller än kollar porr. Det är ingen skillnad i praktiken, visuell vs skriven porr, olika medier bara.

• Anonym (Madam)

Men då har ju ni en överenskommelse, det har ju inte vi.

Det är ju inte det att jag förhör honom ang detta utan samtalsämnet har kommit upp när vi pratat om sexlivet i övrigt, fantasier mm..

Men du får mig att inse att han ju faktiskt frågar om min onani. Där är det ju mer att han förhör mig. Vill veta när var och hur. Och jag har ju bara svarat. Och kanske ställt samma frågor tillbaka men tappat intresset då han ljuger så dåligt att jag bara blir irriterad.

Det borde väl vara en two-way-street? Vill han veta vad jag gör så får han berätta vad han gör. Vill han ha sitt för sig själv så får han respektera att jag får ha mitt för mig själv. Eller?

• Anonym (Madam)
    MammAmma skrev 2016-09-26 12:40:20 följande:

Sex och onani är för mig två vitt skilda saker. Jag är öppen om att jag onanerar, i den meningen att jag är ärlig om att det är något jag ägnar mig åt. Onanerar flera gånger i veckan, men det är inget jag tycker en partner behöver veta exakt när, det är min ensak. Och jag känner likadant för en partners onanivanor. Jag känner inte alltid för att ha sex bara för att jag är kåt, ibland vill jag ta hand om det själv helt enkelt. Det ena är inget substitut för det andra. Och tro mig, de flesta män resonerar mer eller mindre som jag gör kring det hela, i de flesta fall finns ingen rationell anledning till att känna sig hotad av det.

Alla är inte 'visuellt programmerade,' antagligen därför du hellre läser erotiska noveller än kollar porr. Det är ingen skillnad i praktiken, visuell vs skriven porr, olika medier bara.

Vilket bra svar. Det här kommer jag ta till mig. Och nej, det är verkligen ingen rationell anledning inblandat. Bara känslor, som man tyvärr inte kan styra över..
  • Anonym (Berövad)

Jag vill också ändra mitt sätt att tänka kring min partners onanivanor.

Att jag stör mig på att han gör det har inget med själva onanin att göra egentligen utan mer att han gör det hellre än att ha sex.

Då känner jag mig bortvald och snuvad på konfekten och ser hans onani som någon konkurrens.

Hans svar på varför han onanerar gör det inte bättre.

"Fröken höger kräver inget förspel, närhet och kyssar".

Nähä tänker jag då. Är jag inte värd det då?

Om han bara fick kliva på utan någon som helst motprestation hade han valt sex framför onani men han orkar inte engagera sig så mycket.

Så jag blir sårad, ledsen, arg och besviken varje gång han onanerar för jag vet att han valt bort mig.

• MammAmma
    Anonym (Madam) skrev 2016-09-26 12:52:33 följande:

Vilket bra svar. Det här kommer jag ta till mig. Och nej, det är verkligen ingen rationell anledning inblandat. Bara känslor, som man tyvärr inte kan styra över..

Nej, känslor är vad de är, men man får försöka se dem för vad de är och rationalisera sina reaktioner och handlingar istället. Tankar har stor makt över våra känslor, om du är medveten om att dina känslor egentligen är irrationella kan du med lite tid och träning 'styra' dina känslor till att anpassa sig mer till dina rationella tankar. Om du förstår vad jag menar? Låter lite flummigt kanske men det är helt logiskt egentligen, som en slags kbt kan man säga.
  • MammAmma
    Anonym (Berövad) skrev 2016-09-26 13:02:55 följande:

Att jag stör mig på att han gör det har inget med själva onanin att göra egentligen utan mer att han gör det hellre än att ha sex.

Då känner jag mig bortvald och snuvad på konfekten och ser hans onani som någon konkurrens.

Om han bara fick kliva på utan någon som helst motprestation hade han valt sex framför onani men han orkar inte engagera sig så mycket.

Så jag blir sårad, ledsen, arg och besviken varje gång han onanerar för jag vet att han valt bort mig.

Det här är dock inte samma sak som i ts, hon blir inte bortvald. Utifrån din beskrivning av hans beteende och motivering till densamma, så låter det här både egoistiskt och osunt. Han sviker dig, vilket jag inte tycker att det låter som att TS sambo gör.
  • Fjäril kär

Vad har han för åsikt kring din onani och ert sexliv?

Eftersom han mer eller mindre förhör dig känns det som att han inte är helt bekväm med att du onanerar och kanske är det HAN som känner sig utanför och åsidosatt?

Det kan ju vara omvänd problematik tänker jag. Att hans förhör gentemot dig och hans ovilja att tala om sin egen ononi kanske handlar om hur HAN uppfattar ert sexliv.

Jag tror egentligen inte att hans smygande är problemet utan snarare handlar det om varför han känner sig hotad av din onani så han villl förhöra dig?

• Anonym (Madam)
    MammAmma skrev 2016-09-26 13:07:01 följande:

Nej, känslor är vad de är, men man får försöka se dem för vad de är och rationalisera sina reaktioner och handlingar istället. Tankar har stor makt över våra känslor, om du är medveten om att dina känslor egentligen är irrationella kan du med lite tid och träning 'styra' dina känslor till att anpassa sig mer till dina rationella tankar. Om du förstår vad jag menar? Låter lite flummigt kanske men det är helt logiskt egentligen, som en slags kbt kan man säga.

Jodå jag förstår vad du menar. Inte lika lätt som det låter dock. :/ En start är ju kanske att jag skrev den här tråden.
  • Anonym (Madam)
    Fjäril kär skrev 2016-09-26 13:33:36 följande:

Vad har han för åsikt kring din onani och ert sexliv?

Eftersom han mer eller mindre förhör dig känns det som att han inte är helt bekväm med att du onanerar och kanske är det HAN som känner sig utanför och åsidosatt?

Det kan ju vara omvänd problematik tänker jag. Att hans förhör gentemot dig och hans ovilja att tala om sin egen ononi kanske handlar om hur HAN uppfattar ert sexliv.

Jag tror egentligen inte att hans smygande är problemet utan snarare handlar det om varför han känner sig hotad av din onani så han villl förhöra dig?

Intressant! Gud va kul att det kom in så vettiga svar i tråden. Ni hjälper mig verkligen att vrida o vända på det här.

Vet inte om han känner sig åsidosatt. Iom att min onanifrekvens är så låg så borde den inte utgöra ett hot mot sexlivet. Haha. Men eftersom han själv ljuger om sitt så antar han kanske att jag också ljuger?

Känns lite ledsamt ändå att vi båda isf har en negativ inställning till att den andra onanerar.. jag vill ju som sagt gärna släppa hur jag känner inför hans.
  • hjbrodin

Jag är en man i ett bra förhållande, vi har sex hyfsat ofta, 1-4 ggr i veckan, och som du själv skrav TS så är det ju helt ok för småbarnsföräldrar. Tycker jag i alla fall. 

För mig är nog onanin ett sätt att fly verkligheten och in i mina fantasier en stund. Jag har ofta berättat för min sambo om mina fantasier och hon tänder hårt på att jag berättar dem för henne men det är inget hon vill vara med och förverkliga. Hon är nöjd med "vaniljsex" och jag är nöjd med henne. Men då blir onanin mitt sätt att "förverkliga" mina fantasier. När jag onanerar så lever jag mig in i fantasin till fullo. Ibland kanske jag har porr som hjälpmedel att komma ännu längre in i fantasin.

Jag gissar att min sambo vet allt detta. Vi har aldrig diskuterat det i och för sig men jag skulle aldrig förneka det om hon frågade mig. 

Men för mig är det alltså ett sätt att känna mig nöjd trots att det inte alltid är HON som får mig att komma utan ibland jag själv. Jag onanerar dock aldrig hellre än jag har sex med henne men det är klart att ibland, om hon kommer och vill ha sex och jag precis har onanerat, så kan jag ha smärre problem att leverera under sexet men oralt kan jag ju alltid göra henne glad ändå.

Lycka till!

• Anonym (Madam)
    hjbrodin skrev 2016-09-26 13:51:29 följande:

Jag är en man i ett bra förhållande, vi har sex hyfsat ofta, 1-4 ggr i veckan, och som du själv skrav TS så är det ju helt ok för småbarnsföräldrar. Tycker jag i alla fall. 

För mig är nog onanin ett sätt att fly verkligheten och in i mina fantasier en stund. Jag har ofta berättat för min sambo om mina fantasier och hon tänder hårt på att jag berättar dem för henne men det är inget hon vill vara med och förverkliga. Hon är nöjd med "vaniljsex" och jag är nöjd med henne. Men då blir onanin mitt sätt att "förverkliga" mina fantasier. När jag onanerar så lever jag mig in i fantasin till fullo. Ibland kanske jag har porr som hjälpmedel att komma ännu längre in i fantasin.

Jag gissar att min sambo vet allt detta. Vi har aldrig diskuterat det i och för sig men jag skulle aldrig förneka det om hon frågade mig. 

Men för mig är det alltså ett sätt att känna mig nöjd trots att det inte alltid är HON som får mig att komma utan ibland jag själv. Jag onanerar dock aldrig hellre än jag har sex med henne men det är klart att ibland, om hon kommer och vill ha sex och jag precis har onanerat, så kan jag ha smärre problem att leverera under sexet men oralt kan jag ju alltid göra henne glad ändå.

Lycka till!

Tack för svar!

Jag beundrar din sambo som kan ha en sån öppen inställning till dina fantasier. Det är ju så jag vill vara. ;)

På nåt sätt så känner jag nog press om min man berättar om en fantasi som jag inte vill vara med och förverkliga. Det är nog det som gör mig ledsen kanske. Speciellt när han inte ens vill släppa in mig och berätta. Fast det är klart han inte vill det när jag blir ledsen och känner press. Så det är liksom moment 22.

Men jag tar till mig det du skriver om att du är nöjd med din sambo. Att det inte har något att göra med saken. För det är väl det som ligger och spökar längst in; Duger jag?

Flera av er bekräftar ju det jag vill lära mig att tänka; att onani och det gemensamma sexlivet är skilda saker. Jag älskar ju inte honom mindre för att jag vill drömma mig bort en stund på egen hand, så då borde det ju vara samma för han.
  • Anonym (Ork)

Jag förstår att du känner dig snuvad i och med att du frågat och fått ett rakt svar, men är det inte just därför de flesta som är i ett förhållande onanerar? För att det är enkelt och inte kräver något av en. Jag är kvinna, och varför skulle det vara mer OK för mig att onanera för att jag vill ha en snabb stunds njutning utan att min partner är med, än det är för din man? Självklart är det sårande att han inte orkar ha sex med dig, men det är knappast onanins fel. Jag ser onani mer som något lika basalt som toalettbesök. Ibland känner man att man måste, och då tar man hand om det, utan att någon annan har med det att göra. Tvåsamhetskärlek är en annan sak. Så bry dig inte om hans onani. Försök prata ut om vad ni kan göra tillsammans för att förbättra sexlivet istället.
  • Anonym (Ensomärjättekär)

Hej!
    I mitt förhållande försöker vi hitta stunder då vi kan titta på porrfilm eller liknande tillsammans.
    antingen så smeker vi varandra under tiden eller så är det att vi smeker oss själva bredvid varandra eller så har vi bara sex och njuter av varandra för jag har berättat för min partner att jag känner mej otillräcklig om han tittar på porr och runkar utan mej. 

• Anonym (123)
    Anonym (Madam) skrev 2016-09-26 10:13:11 följande:
    Så, ni som tycker det är helt ok att eran partner har ett eget "sexliv" i relationen där ni inte är med, hjälp mig. Hur tänker ni?
    Min kille runkar och är öppen med det. Men det påverkar inte vårt sexliv alls, snarare blir det bättre, då han kan hålla ut längre med mig sen.

Eftersom han tittar på porr endast för att göra runkandet lättare, genom att titta på sex, har jag inget emot det. Hade han tittat för att bli tänd av tjejerna, hade jag tagit illa upp. Så jag brukar tänka så, att det är sexet han vill se, inte tjejerna.
  • Celines Essence

Jag har läst alla dina inlägg och undrar hur du vet att han tittar på porr och onanerar?

Vad är det som känns värst. Själva onanin eller porren? Är det lättare att acceptera att han lättar på trycket när han är helt ensam eller duschar, utan stimuli, jämfört med om han ser på porr under tiden?

Du skriver att du drabbas av känslor där du undrar om du duger. Varför gör du det? Vet han att du känner så?

Är det något du tror att han är missnöjd med?

Ang att han vill höra om din onani handlar nog om att han tycker om det. Jag tror att han upplever det upphetsande att höra om, och jag tror att han bara vill veta mer om din lust och din sexualitet.(tror jag)

Min partner älskar att höra att jag har onanerat och jag älskar att han berättar när han gjort det.

Har ni sex två gånger i veckan kan jag förstå att du inte onanerar.(alltså om jag utgår i från mitt sätt att fungera)

Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • nevermind

Jag tänker inte alls. Jag bara tycker det är okej.
    Själv kollar jag på porr och onanerar nästan dagligen.

• Anonym (Man)

Ja det där låter trist. Jag har högre sexlust än min tjej, och jag onanerar därför emellanåt. Hon säger att hon i princip aldrig onanerar, hon föredrar min kuk tunga o fingrar säger hon i alla fall.

Jag ser onani som en ventil, främst för den som har högst sexlust. Men hon får onanera om hon vill.

Din kille låter lite lat. Eller är du extremt krävande i sängen? Värdelöst med killar som sätter egen njutning först. Det är ju så härligt att fixa en orgasm åt tjejen...
Svar på tråden Porr/onani i relation