• Brommatjej

Svullnad i underlivet

Hej

Jag är en jättenojjig tjej som är gravid i vecka 7.

Har under några dagar upplevt en svullnad/konstig känsla i underlivet. Det gör inte ont. Har varit förkyld under några dagar med kraftig hosta som har gjort att jag har knipit till i underlivet varje gång jag hostat (vet inte riktigt varför) kan känningarna i underlivet bero på träningsvärk av mina ofrivilliga knipövningar?

Är det någon annan som varit med om svullnad/känningar i underlivet i tidig graviditet?

Med vänlig hälsning, orolig tjej

• Svar på tråden Svullnad i underlivet
  • Längtarefterdig08

Är gravid i vecka 11. Mitt första tecken på att jag var gravid var just att underlivet kändes sjukt svullet. Trodde de var något fel. Men vet nu att det berodde på den ökade halten av progesteron. Så de va ju inte farligt. Jag får stickningar i underlaget varje gång jag hostar eller nyser också. Det vet jag inte säkert vad det beror på. Men jag tror inte du behöver oroa dig. Grattis till graviditeten förresten!

• Popenglykosider
    Längtarefterdig08 skrev 2016-09-26 14:25:41 följande:

Underlivet menar jag givetvis och inte underlaget haha

En kompis kallar det "underredet"!
  • Brommatjej

Tack så hemskt mycket för att ni svarar. Vill verkligen inte gå runt och nojja men det är så svårt att låta bli! Men nu känns det bättre ????

• Längtarefterdig08

Hahaha underredet, låter småroligt..

Skönt att vi kunde hjälpa. Vet precis vad du menar. Jag har nojat över minsta lilla sedan start. Ringt mvc kanske 100 gånger med mina frågor. Hahaha.. det är ju därför dom finns. Tveka inte att ringa dom ifall du blir orolig.

• Brommatjej

Har du varit svullen hela graviditeten eller har det kommit på senaste tiden? Jag är bara i vecka 7

• Jag är bara jag
    Brommatjej skrev 2016-09-26 16:58:38 följande:
    Har du varit svullen hela graviditeten eller har det kommit på senaste tiden? Jag är bara i vecka 7
    Från ganska tidigt och det har bara blivit värre.
  • Brommatjej

Okej. Jag har även svullnadskänningar inne i snippan, det är typ det som oroar mig, känslan är lite som efter sex (fast att jag inte haft sex) är det någon som känner igen sig?

• Jag är bara jag
    Brommatjej skrev 2016-09-26 19:56:35 följande:
    Okej. Jag har även svullnadskänningar inne i snippan, det är typ det som oroar mig, känslan är lite som efter sex (fast att jag inte haft sex) är det någon som känner igen sig?
    Hela det området påverkas av hormoner, det är inget konstigt alls. Man kan bli öm, svullen, få flytningar. Jag räknar numer nästan allt som händer i kroppen som gravidbesvär för det kan verkligen ställa till det. Det är smärta och blödningar man  ska se upp med- även om även det kan vara normalt.
  • Brommatjej
    Jag är bara jag skrev 2016-09-26 20:00:54 följande:

Hela det området påverkas av hormoner, det är inget konstigt alls. Man kan bli öm, svullen, få flytningar. Jag räknar numer nästan allt som händer i kroppen som gravidbesvär för det kan verkligen ställa till det. Det är smärta och blödningar man  ska se upp med- även om även det kan vara normalt.

Okej, har varken smärta eller blödningar så det är ju bra då. Tack så hemskt mycket för att du tar dig tid att svara, det betyder mycket.
  • Jag är bara jag
    Brommatjej skrev 2016-09-26 20:08:40 följande:
    Okej, har varken smärta eller blödningar så det är ju bra då. Tack så hemskt mycket för att du tar dig tid att svara, det betyder mycket.
    Så lite så! Glad Jag vet hur man grubblar och vrider och vänder på allt i början.
Svar på tråden Svullnad i underlivet