• ceciliajohansson

    Vågar man åka iväg 2 veckor innan BF?

    Jag haf BF den 18:onde Oktober och den 3-4 Oktober skulle jag behöva åka till Karlstad. Jag pluggar på distans och har bara sista terminen kvar, och 2-3 gånger per termin måste man åka till Karlstad. Det är obligatorisk närvaro och om man inte kommer får man ta igen det i Januari... Jag har 35 mil till Karlstad. 

    Det blir alltså endast 2 veckor innan beräknat datum... Hur skulle ni gjort? Jag tänkte ett tag på om sambon skulle följa med men det har krockat med ett viktigt läkarbesök för honom så att det inte går... Det ska tilläggas att det är vårt andra barn, dock föddes vårt första barn i vecka 21 efter en sen abort...Så jag tror jag räknas som förstföderska om det har någon betydelse för bebisens ankomst..


  • Svar på tråden Vågar man åka iväg 2 veckor innan BF?
  • hrewak
    ceciliajohansson skrev 2016-09-26 18:54:26 följande:

    Jag haf BF den 18:onde Oktober och den 3-4 Oktober skulle jag behöva åka till Karlstad. Jag pluggar på distans och har bara sista terminen kvar, och 2-3 gånger per termin måste man åka till Karlstad. Det är obligatorisk närvaro och om man inte kommer får man ta igen det i Januari... Jag har 35 mil till Karlstad. 

    Det blir alltså endast 2 veckor innan beräknat datum... Hur skulle ni gjort? Jag tänkte ett tag på om sambon skulle följa med men det har krockat med ett viktigt läkarbesök för honom så att det inte går... Det ska tilläggas att det är vårt andra barn, dock föddes vårt första barn i vecka 21 efter en sen abort...Så jag tror jag räknas som förstföderska om det har någon betydelse för bebisens ankomst..


    Jag hade åkt om jag mådde bra när det närmade sig. I värsta fall finns ju förlossning även i Karlstad och så får väl sambon ta sig dit. Oftast tar ju förlossningen ett antal timmar, så han borde hinna utan problem om det mot förmodan sätter igång när du är där.
  • Carambolan