Inlägg från: nattuv |Visa alla inlägg
  • nattuv

Vem ser ni helst som USA:s nästa president?

Zombie von Rymmen skrev 2016-09-27 14:31:15 följande:
    Ja, men eftersom vi har absolut noll och intet att säga till om, så blir det ju fånigt att följa hela processen. Klart det kan nämnas lite hur det går, men att köra med långa reportage och en massa debatter är ju helt tappat.
    Tja vi har ju nyss haft ett OS som folk följde utan att ha något att säja till om eller kunna påverka. Det amerikanska valet blir lite som ett OS för politiskt intresserade och för de som inte har något bättre för sig.
  • nattuv
    Dr Nail skrev 2016-09-28 10:20:12 följande:
    Mmmm, nej, det är exakt så seriöst och viktigt som du upplever det, varken mer eller mindre. Ta nån annan dokusåpa, typ Idol 2016 - tycker du att det är seriöst och viktigt, då blir det ju så.
    Vissa saker är seriösa och viktiga även om du inte bryr dig eftersom de i slutänden kan komma att drabba dig på ett helt annat sätt än Idol 2016 vinnaren där du bara behöver stänga av radion för att komma undan.
  • nattuv
    Dr Nail skrev 2016-09-28 12:40:56 följande:
    Jag kan säga såhär: säg att jag börjar bry mig. Jag bryr mig intensivt - blir det nån skillnad nu? Påverkas situationen i USA?
    Att du inte bryr dig eller kan påverka har ingen större betydelse. Det är fortfarande seriöst och viktigt på ett helt annat sätt en en dokusåpa. Dessutom är det inte situationen i USA utan vad som spiller över på omvärlden som kan ställa till problem.
Svar på tråden Vem ser ni helst som USA:s nästa president?