Inlägg från: Iarwain |Visa alla inlägg
  • Iarwain

Vem ser ni helst som USA:s nästa president?

Konservativ skrev 2016-09-29 10:14:51 följande:
    En genomkorrumperad inkompetent sjuk politiker eller en framgångsrik affärsman? Inte så svårt val.
    Framgångsrik affärsman?
    Han ärvde en förmögenhet som sedan minskat. Jag kallar inte det framgångsrikt, utan talanglöst då börsen har stigit stadigt. 

Genomkorrumperad?
    Vet inte riktigt vad det finns för belägg för det?
  • Iarwain
    Konservativ skrev 2016-10-01 09:07:02 följande:
    Frågan var vem man helst ser som USA:s nästa president. Det har jag nog svarat på. 

Anledningarna är flera:
    1. Han har ett bra immigrationsprogram.
    2. Han är inte rädd för att identifiera det muslimska hotet.
    3. Han vill inte ha en aggressiv utrikespolitik. Exempelvis vill han ha bättre förhållanden till både Kina och Ryssland.
    4. Han är inte en genomkorrumperad mutkolv.
    5. Det viktigaste: han är motståndare till den tankekontroll som kallas PK.

Svara nu du på vad Clinton har gjort som är så bra.
    Nu är inte jag användaren "progressiv" men här är mina kommentarer.

1. Han har väl inget immigrationsprogram alls?
    Eller vad menar du hans program säger?

2. Vad har han identifierat det muslimska hotet som?

3. Inga kommentarer, då det är efter tycke och smak, om hans uttalanden om utrikespolitiken är bra eller dålig,

4. Så bra, men tämligen irrelevant i sammanhanget då det passar in på de allra flesta i starka demokratier.

5. se 3.
  • Iarwain

Jag hade helst sett mig själv på denna plats, men av de alternativ som i alla fall diskuterats så skulle jag helst sett Bernie Sanders.

• Iarwain
    Konservativ skrev 2016-10-02 16:04:26 följande:
    Du har helt fel om hans förmögenhet. Forbes uppskattar den till 3,5 miljarder $. Mer än vad jag tjänar på två månader!! Han ärvde några hundra miljoner. 

Att Clinton är korrumperad råder det inga tvivel om.

Det är självklart att Proggressiv inte vill skriva vad Clinton har gjort för bra grejer. Kan du?
    Hade han tagit arvet han fick från sin far och satt det i Standard & Poor's 500 index skulle han vara värd 6 miljarder...
    Så ett vanligt amerikanst pensionsspar är hade varit bättre än att satsa på Trump.
    Då får vi heller inte glömma att han även hade en helt annan väg in i affärer än de flesta genom sin fars affärskontakter.

Jag kanske var lite väl elak och sa att förmögenheten minskat, det hade den inte. Däremot minskat mot ett index-sparande.
    Fortfarande uselt facit som affärsman.
  • Iarwain
    Konservativ skrev 2016-10-02 16:04:26 följande:
    Du har helt fel om hans förmögenhet. Forbes uppskattar den till 3,5 miljarder $. Mer än vad jag tjänar på två månader!! Han ärvde några hundra miljoner. 

Att Clinton är korrumperad råder det inga tvivel om.

Det är självklart att Proggressiv inte vill skriva vad Clinton har gjort för bra grejer. Kan du?
    Clintons korrumption...

Om det inte råder några tvivel, var har du bevisen?

Jag vill inte gärna se Clinton heller, men av två onda ting...
Svar på tråden Vem ser ni helst som USA:s nästa president?