Linalinalina skrev 2016-09-26 22:46:33 följande:
Svårt det där! Jag har normalt 70G. Ungefär i mitten av graviditeten började den kännas oskön. Köpte då en chantelle 80H. I butiken sa dom att jag skulle knäppa på innersta för att bröstkorgen skulle bli ännnu större. Men det hände inte, den satt bra fram till förlossningen.
Två veckor innan bf tänkte jag köpa en amningsbh men det var svårt! Hon i butiken sa att det inte gick så lång tid innan bf för att magen skulle sjunka ner. Men de hade inte eller något i butiken som passade mig. 3 dagar senare föddes min dotter. Fick panikhandla amningslinnen på hm. Det funkade bra de första dagarna då jag ändå spenderade mesta tiden i sängen :)
Sen beställde jag två från Evas underkläder på nätet. Kostade drygt 300kr st så tyckte det verkade vara ett kap. Men shit vad dåliga de var. Visserligen bättre än linnena men så galet dåliga och osköna. Aldrig haft en bh i så låg kvalitet tidigare.
Eftersom jag älskade min chantelle som jag köpt några månader tidigare så googlade jag upp den och hittade en i amningsbh! Beställde hem underverket i samma storlek 80H. Den passar bra. Möjligtvis lite stor runt om, tror min bröstkorg börjat minska igen. Bebis är nu 3 mån.
Så, om jag gjort om det hela hade jag struntat i att köpa den extra stora i mitten av graviditeten och kört på amningsbh direkt. Om den inte funkar efter så får man väl beställa något annat då. Men då har man iaf kunnat utnyttja den i några månader. Speciellt eftersom det är dyrt.
Den har en mjuk bygel. Om jag får säga det själv så är det ett måste för stora bröst. Hopplöst utan. Men kan ju varva med något annat så man inte blockar mjölkgångar i början. När amning är etablerad så ska det funka bra. Den här är som sagt väldigt mjuk. Se här: www.timarco.com/se/mamma/amnings-bh/chantelle-merci-maternity-bra kan varmt rekommendera!
Och grattis till kommande bebis!
Varför blir bröstkorgen större? Jag använder mest Triumph just nu, och jag har fått flytta till yttersta (vanligtvis innersta) nu när jag är gravid, det trycker så obehagligt när det sitter tight. De få pushup-bhar jag har så är riktigt spända och obehagliga så just nu blir det bara tunna bh med bygel.
Läste i en annan tråd om en kvinna som hatade sin amningsbh utan bygel, för brösten blev som en lång korv istället, det låter ju inte så jättefint.
Jag tror jag beställer två st Chantelle. Men har den alltså bygel, men nån mjuk sort? Menar du att det är bra att varva med den bhn och sen en bygellös?
Tack så mycket

jag blir ganska rädd och nervös när jag tänker på förlossningen.. men den kan man ju inte komma ifrån, isåfall är man väldigt bra på att knipa..