Njurbäckeninfektion utan feber? Hur akut? Finns det snabb lindring?
Jag har sedan ca 4-5 dagar tillbaka haft en ordentlig urinvägsinfektion, och varit hos vårdcentralen för detta. Min läkare som jag har haft i många år är ganska flummig och skriver gärna ut medicin till mig när det knappt ens behövs. Nu skrev hon ut Selexin till mig men eftersom att jag vet hur hon är så valde jag att inte ta medicinen (nu inser jag att mitt beslut var riktigt dumt..). Mina symtom har varit mycket sveda under och efter urinering samt molande värk i nedre magen och samma värk i vaginan, vid själva urinröret. Har dessutom haft sjuka trängningar som gör att jag nästan kissar på mig. Just nu sitter jag med en lätt värk både på högra och vänstra sidan av ryggen (vid ländryggen). Illamående har jag nästan hela tiden på grund av ångest och magkatarr, men just nu känner jag faktiskt inte av något illamående, bara den smärtan i ryggen. Förstår direkt att det är njurarna, dvs en njurbäckeninflammation. Har dock inte feber, ligger mellan 36,3-36,7 grader. Har varken antibiotika här eller ett öppet apotek (klockan är över 8 på kvällen). Vad hade ni gjort i min sits? Jag är väldigt orolig och ångrar mig som tusan att jag inte tog medicinen...
Ska jag till exempel dricka mycket vatten för att "skölja ut" infektionen ur njurarna eller hjälper inte det längre? Behöver verkligen tips, är verkligen orolig :(