Inlägg från: Gammal Blandmisbrukare |Visa alla inlägg
  • Gammal Blandmisbrukare

Kär i en cannabisbrukare

Du blir inte beroende av hash vilket betyder att du kommer inte få någon riktig avtändning utan du är bara mentalt beroende och det är jobbigt det med men man kan lika gärna bli beroende av att käka tvål tydligen så alltså du kan bli mentalt beroende av allt här i världen

• Gammal Blandmisbrukare

Men du kanske kan få honom att inte röka så ofta du vet kompromissa lite asså jag kan säga såhär jag röker inte längre för jag sitter i en knepig situation just nu men sen när allt löst sig kommer jag åter igen börja röka. Jag har grov adhd och det ända som någonsin hjälpt mig här i livet har varit röka. Jag var 19 år när jag började jag gjorde ett helt medvetet beslut läste på och allt innan jag började och på den tiden var jag ett socfall jag söp i princip 3-4 gånger i veckan hade inga som helst planer på att göra något med mitt liv sen när jag började röka tog jag mig i kragen flyttade till annan stad för bättre jobb möjligheter fick ett jobb allt bara funkade liksom jag jobbade sen hem rökte sedan ut och rörde på mig och så höll jag på i 4-5 år sedan fick jag cancer och aa då ballade allt ur jag fick dödsångest och började använda andra preparat och allt gick åt helvete och nu är jag nykter och sjukskriven och varit det i snart 4 år och jag känner att allt är som förr jag har ingen som helst ork eller några ambitioner för framtiden och har blivit en soffpotatis gick up 70 kg dom 2 första åren vägde 78kg ocv var väldigt aktiv när jag rökte då jag inte klarade av att bara sitta och glo på film som dom flästa gör men tror det är för min adhd det liksom funkar inte på samma sätt som för andra och när jag rökte slutade jag med min concerta för behövde liksom inte den det räkte med att röka på kvällen och morgonen för att jag skulle fungera som alla andra. Sedan måste jag tillägga att hade jag bott i USA hade jag antagligen fått det på recept men men nu bor jag tyvär i Sverige och får nöja mig med att ätta ritalin 110mg/dagen och lyrica 600mg/dagen, voxra 300mg/dagen, cymbalta 100mg/dagen Alimemazin 80mg/dagen och sedan för att jag ska kunna somna äter jag stillnoct 7,5 mg och sen har jag olanzapin vid behov och quetiapin vid behov och ändå mår jag skit och pallar inte jobba och det jobbigaste med allt är att jag vet att jag skulle kunna lägga ner alla piller mot Cannabis och leva ett normalt liv igen men men nu är det som det är bara att leva på existens minimum i livsglädje. Oj ursäkta att jag drog på värsta OT historia men kände att jag behövde skriva detta inlägg.

Men back on topic försök att kompromissa tycker jag är bästa lösningen på ditt problem

MVH en gammal blandmissbrukare

Svar på tråden Kär i en cannabisbrukare