Inlägg från: The sea refuses no river |Visa alla inlägg
  • The sea refuses no river

Kär i en cannabisbrukare

Min egen erfarenhet är motsatt, dvs att som gräsrökare vara i en relation med någon som inte är ett fan av gräs.

Mitt rökande har alltid varit okomplicerat men samtidigt något som jag upplevt tillföra något till mitt liv. Jag röker mycket lite men relativt frekvent, spenderar väl en hundralapp i veckan. Så blir knappast personlighetsförändrad utan min stil är mest kaffe på morgonen och gräs på kvällen - de har ungefär lika mycket effekt på mig (men motsatt) i den mängden jag röker.

I min relation (ex-relation), var jag tydlig i början med att jag röker gräs och jag kommer fortsätta göra det - men tyvärr fick vi dras med mitt rökande under flera års tid, dvs. hon tyckte det var jobbigt, vi pratade om det - kom ingenstans, och det fortsatte så.

Jag försökte vara inkännande och förstående, men samtidigt var det faktiskt rejält jobbigt att under flera års tid få en av mina rutiner som jag trivs med bli ständigt och åter ifrågasatt trots att jag uttryckligen sagt att jag har valt detta och trivs med det.

Jag blev inte heller personlighetsförändrad av det, jag skäms lite över att erkänna att jag under det sista året i våran relation rökta i princip i smyg, ljög inte om det men "gick ned på en cigg" - men då blev det ju också så oerhört uppenbart att hon egentligen inte hade något emot hur jag var när jag var påverkad, utan enbart vetenskapen om att jag var påverkad.

Hursomhelst, i ditt fall menar jag att så länge du verkligen är ok med det hela är det ju lugnt, men det är dumt att gå med på någon annans premisser och sedan inte egentligen tycka att det är ok.

Svar på tråden Kär i en cannabisbrukare