Inlägg från: Anonym (Sammahär) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sammahär)

Jag är inte längre kär i min man

Känner så igen mig i din situation, men har tyvärr inget bra svar. Önskar det fanns några bra tips eller svar på sådana här situationer.

Funderar själv inuläget på att lämna min sambo. Skeppet har under flera års tid sakta men säkert sjunkit till botten, vi uppskattar inte varandra längre. I somras kom jag på min sambo med otrohet, hade bevis på vad han hade skrivit till henne och jag pratade även med tjejen men ändå nekade han först. Sa att han skulle polisanmäla henne för förtal och massa grejer. Sen frågade jag flera gånger och till slut komsanningen fram. Sedan dess är allt jättedåligt. Jag kommer aldrig förlåta honom och vill inte fortsätta med honom mer heller. Men vi har också barn så därför jag inte gick med en gång. I nuläget har vi ingen som helst respekt för varandra och vi bråkar mycket om allt, ofta framför barnen också. Ser på våra barn att dom blir rädda när vi bråkar så har verkligen insett att vi måste göra något. Men min sambo kommer också bli arg/sur om jag lämnar. Han kommer dra in både soc och göra allt mycket värre än vad man behöver. Han är bara sån, ger sig aldrig. Jag vill lösa saker så smidigt som möjligt men inte han, därför drar jag mig för det. Min sambo har också förändrats mycket sen vi träffades. Nu är han bara bitter på allting och det är alltid något fel på alla människor! Ingen är bra nog utan det är alltid något som han stör sig på. Vi har inte roligt längre ihop, utan alltid blir det bråk om något. Jag vill leva mitt liv och se positivt på saker! Kunna vara en glad och energifylld mamma men just nu är jag rena motsatsen och det är hemskt. Blir ofta irriterad själv och det går såklart ut över barnen.

Blev långt om mig nu vilket inte var meningen men kände igen mig så. Har velat fram och tillbaka men har insett att man är värd mer än detta! Man är ju värd att vara lycklig och så är även du! Skickar all min styrka till dig och hoppas det kommer lösa sig för dig till slut!

Svar på tråden Jag är inte längre kär i min man