Socialen hotar att göra en anmälan mot mig
Menar absolut inget illa nu. Socialen och det lägger jag mig inte i, vet inte vad som är okej och inte men håller med om att det låter mycket märkligt och förstår självklart att din panikångest och ditt mående snarare blir värre pga detta... :(
En fråga bara. Är det så smart att skaffa barn när du inte ens är tillsammans med pappan i fråga? Även fast ni är underbara vänner som du säger... Så kanske det inte kommer se ut sen? Iof så skaffar många barn och sedan gör slut på löpande band, förstår det inte alls....
En partner kan givetvis ändras så menar självklart inte att man är en dålig förälder bara för man väljer att gå skilda vägar men man borde verkligen tänka efter innan man skaffar barn och inte skaffa barn bara för att. Det tycker jag faktiskt är väldigt elakt mot barnet.
Jag förlorade min pappa när jag var liten. Dödliga sjukdomar är ingen man kan styra över men valen i sina liv kan man oftast styra över. Som att skaffa barn osv...
Jag menar inget illa men kan säga såhär. Det med pappas död har satt sina spår och jag skulle göra vad som helst för att han skulle leva och för att min familj skulle vara den kärnfamilj som den var innan han avled...
För mig är kärnfamiljen viktig. Jag vill ha en familj med min partner oavsett om den bara består av djur el om barn kommer sinom tid.... Däremot att skaffa barn med honom för att sedan göra slut skulle för mig vara en mardröm. Jag vill inte att mitt barn ska vara skilsmässobarn barn. Barn mår inte bra av det så är det bara sen behöver man inte vara en sämre förälder för det....
Nu vet jag inte hur du mår och hur ditt liv ser ut annars och menar verkligen inte att låta känslokall.. Men är det så smart att skaffa barn nu när du mår dåligt, utan kille och där du bor där du bor?
Är det inte mkt skönare att ha en stabil grund... Jag menar barn är inget man bara skaffar...
Jag själv mår inte alltid bra så jag vill vänta med barn, om jag ens vill ha barn även fast jag känner att jag träffat rätt.. Tror det är viktigt att man landar i sig sj ordentligt och att man har en egen ekonomi el vet mer hur man vill ha det i livet. Jag lever på sjukpenning nu eftersom jag har flera diagnoser och jag vill veta min framtid och vill också veta om jag kommer kunna arbeta osv innan jag skaffar barn.
Menar inget illa. Ta hand om dig.