Inlägg från: Klickerträna |Visa alla inlägg
  • Klickerträna

Balsammetoden ????/?????

Jag gav också upp.
    Tyckte inte hårbottnen blev friskare och det var jobbigt att håret såg lite fett ut om man använde tex spray och sedan tvättade med balsam.
    Jag kör Maria Nila's care-serie nu. Orangea flaskor. Ska vårda hårbottnen och är fritt från sulfater (tror jag det är). Hoppas det ger bättre resultat.

• Klickerträna

Nej, Heal! Heal-shampot är det. Inte care-serien. Orange heal. Det står att det "behandlar och förebygger mjäll". Fritt från sulfater och parabener. Veganskt.

• Klickerträna

Det är lite för tidigt för mig att avgöra. Men det är inte sämre åtminstone. Jag har dock inte testat balsamet än, bara shampoot.

• Klickerträna
    theLovelyJ skrev 2016-09-28 22:22:47 följande:

Jag kör utan både schampo och balsam. Funkar kanon att tvätta med bikarbonat och honung. Istället för balsam använder jag äppelcidervinäger. Har väldigt tjockt hår med självfall och har haft enorma problem med klåda i hårbotten innan jag började med detta. Balsammetoden känns lite osäker, minst sagt. :)

Intressant.
    Blandar du till bikarbonat + honung före då, och sedan använder det likt ett schampo, eller hur funkar det? Kan man förvara den färdiga blandningen i en flaska eller måste det blandas till inför varje tvätt?
    Hur ofta tvättar du med det, och blir håret fett i början innan det vant sig?
    Hur snabbt märkte du förbättring i hårbotten?
Svar på tråden Balsammetoden ????/?????