• GrönaDruvan

Fler som blöder i vecka 4-5? Eller någon som kan berätta något positivt att det gått bra fastän ni blödit så tidigt?

Hade mensvärk som 17 hela helgen och trodde mensen var på g. Fick lite blod på fingret när jag kände på tappen och när jag gjorde nr 2 kom det färskt rött blod.
    Testade igår eftersom mensen aldrig kom, var då på bim +2... Har fått lite rosa på pappret då och då och nu när jag gjorde nr.2 igen så kom det klarrött blod...inte så det droppar, men pappret blir rött.
    Har inte kommit nåt i trosan alls under den här helgen.
    Fick missfall i april och minnena är så färska och jag vet att det troligtvis är samma som sker nu, men på nåt sätt har man ju en gnutta hopp att det kan gå bra, eftersom många blöder när mensen egentligen skulle kommit.
    Varför ska det hända mig två ggr i rad? Så orättvist. Försökt så länge nu

• Svar på tråden Fler som blöder i vecka 4-5? Eller någon som kan berätta något positivt att det gått bra fastän ni blödit så tidigt?
  • Randig

Blödde lite lite med bägge mina barn så tidigt i graviditeten, även en gång i vecka 8 med första barnet och då trodde jag faktiskt att det skulle bli missfall, men nä, den lilla trottsungen är 3 idag och står just nu bredvid mig och målar:)

• Mallemamma

Är det bara färskt blod så behöver du inte oroa dig än :) man får sköra slemhinnor när man är gravid och du har bara blödit vid ansträngning så det låter inte som missfall. Jag blödde färskt blod efter sex t ex när jag väntade sonen. Så länge blodet inte liknar mensblod är det nog inte missfall.

Lycka till

• MyDestiny

Graviditet 1: Inga blödningar - MA i v 11
    Graviditet 2: blödning i v 6 - missfall
    Graviditet 3: blödning i v 5, 10, 14 - friskt barn
    Graviditet 4: inga blödningar - ska föda vilken dag som helst

Omöjligt att veta tyvärr :( Bara att vänta, ev boka tidigt vul. Håller tummarna och önskar lycka till

• GrönaDruvan

Tack för svar.... vet inte vad jag ska tro. Tyvärr tror jag det är missfall på gång, men det är ju bara till att vänta o se...

• Fia 28

Jag blödde tre gånger i v 4-6, men allt var ok med bebisen. Har även varit med om missfall, och då kom det slem blandat med blod och inte bara en klar röd blödning som sen slutade igen.

• Tre döttrar

Blödde av och till nästan dagligen fram till vecka 10-11 eller nåt, när jag var gravid med tredje barnet. Sjukt stressande, men allt gick bra. Hon är 2 år nu

Triss i töser! 2009, 2013 och 2014.
  • GrönaDruvan
    Tre döttrar skrev 2016-09-29 14:42:50 följande:

Blödde av och till nästan dagligen fram till vecka 10-11 eller nåt, när jag var gravid med tredje barnet. Sjukt stressande, men allt gick bra. Hon är 2 år nu

Triss i töser! 2009, 2013 och 2014.
    Hur blödde du? Mycket?
  • Cyanea

Jag blödde båda gångerna jag plussade. Första gången var det missfall, andra gången fick jag en fin dotter. Jag hade inte kunnat skilja gångerna åt. Jag hade inte ont alls och det kom sparsamt med blod. Tidernas mest odramatiska missfall kändes det som. Dock ska jag påpeka att jag tog Lutinus vagitorier eftersom det var IVF, så jag misstänker att de gjorde att jag blödde under graviditeten som gick bra. 

Blödningar kan vara helt ok, även om jag förstår att du har tråkig erfarenhet av det. Hur går det för dig? Blöder det fortfarande? 

• Tre döttrar
    GrönaDruvan skrev 2016-09-29 16:51:31 följande:

Hur blödde du? Mycket?

Som en sparsam mens ungefär, inte klumpar och så men ändå så pass rikligt att det skulle kunnat tas för en lättare mensblödning. Det varierade lite mellan klarrött färskt, ljusrosa lite slemblandat och så brunt. Jag hade inte haft något sådant alls med mina två första så jag var ju helt säker på att något var fel, men icke.

Hur går det för dig?
    Triss i töser! 2009, 2013 och 2014
  • GrönaDruvan
    Tre döttrar skrev 2016-09-29 21:48:34 följande:
    Som en sparsam mens ungefär, inte klumpar och så men ändå så pass rikligt att det skulle kunnat tas för en lättare mensblödning. Det varierade lite mellan klarrött färskt, ljusrosa lite slemblandat och så brunt. Jag hade inte haft något sådant alls med mina två första så jag var ju helt säker på att något var fel, men icke.

Hur går det för dig?
    Triss i töser! 2009, 2013 och 2014
    Hade du ont också?

Det är samma fortfarande...kommer inget i trosorna och rinner inte, men blir rött/brunt på pappret varje gång. Värken i magen känns inte heller som vanlig molvärk.
Svar på tråden Fler som blöder i vecka 4-5? Eller någon som kan berätta något positivt att det gått bra fastän ni blödit så tidigt?