• stellanocte

Varför tog erat förhållande slut?

Anonym (dispo) skrev 2016-09-29 10:49:41 följande:
    "Hålla för alltid" är ett ganska starkt antagande. Därför bör man ha gott om erfarenhet med partnern ifråga innan man tror det. Det är ju ett faktum att de flesta förhållanden inte håller för alltid eller ens i närheten av hela livet.

Man behöver inte ha en negativ syn på förhållandet bara för att man inte vill anta att det kommer att hålla för alltid. Tvärtom så är det nog större chans att det håller om man alltid kommer ihåg att det kan ta slut ganska snabbt.

Man kan helt enkelt inte överblicka livet många år framåt. Man själv förändras och det gör ens partner med. Efter bara ett par år har man inte ens hunnit se riktningen.

Att säga "jag hoppas vi alltid är tillsammans" är en sak. Att säga "jag tror att vi alltid kommer att vara tillsammans" är en lite annan sak.
    Jag skulle tvärtom vilja hävda att  man är i helt fel förhållande om man inte tror att det kommer att vara för alltid. 

Jag både tror och hoppas att min man och jag kommer att vara för alltid. Veta, det är en annan sak dock. Jag kan aldrig vara säker och är öppen för möjligheten att jag kan ha fel men tron och hoppet är starkt - en förutsättning för ett bra och tillitsfullt förhållande enligt mig. 
Svar på tråden Varför tog erat förhållande slut?