• Scoops

Varför tog erat förhållande slut?

Anonym (dispo) skrev 2016-09-29 14:27:59 följande:
    Det är skilnad mellan att ha ambitionen att vara tillsammans för alltid, och att övertygat tro att det faktiskt kommer att bli så. 

Att ha den ambitionen är såklart bra och det har jag också.

Men att faktiskt *tro* någonting som både är osannolikt och svårt att styra är gulligt men naivt.
    Fast nu är du bara knit-picky...
    Jag är inte alls naiv när jag säger att jag och min fästman kommer att vara tillsammans alltid. Det går faktiskt att styrka med många exempel (bästa sättet att spå framtiden på är att titta på dåtiden som man brukar säga). Det är inget jag tror utan någonting jag vet. Helt enkelt.
  • Scoops
    Anonym (-) skrev 2016-09-28 23:49:10 följande:

Japp, varför tog era tidigare förhållanden slut? Hur länge var ni tillsammans och vem gjorde slut?

Min första relation var en chrush på gymnasiet. Vi var tillsammans i två månader typ och när han började prata om att flytta ihop gjorde jag slut. Jag tyckte inte att man kunde flytta ihop med någon man knappt känner på det viset och han höll inte med. Han stalkar mig ibland till och från på sociala medier.

Den andra var jag kanske/kanske inte tillsammans med (vi uttalade det aldrig). I ett par månader typ. Han vände sig om i sängen efter sex och sa "- Jag tror jag är gay". SkrattandeSkål No hard feelings.... så att säga Drömmer
  • Scoops
    Anonym (dispo) skrev 2016-09-29 14:57:58 följande:
    Jag hoppas inte du tar illa upp, men jo ganska naivt är det att tvärsäkert påstå sig "veta" något som man helt enkelt inte kan veta.

Du kan ha ambitionen att vara tillsammans med honom alltid. Det är en bra ambition.

Du kan tro att ni kommer att vara tillsammans för alltid. Det är lite naivt men ändå en helt okej tro eftersom det mycket väl kan bli så. Och den tron kan vara en stark drivkraft i ambitionen att hålla ihop. Att det är naivt behöver man bara kolla här på FL för att förstå. Hur många trådar finns inte på temat "jag trodde det var vi för alltid, nu har han/jag varit otrogen!".

Men du kan absolut inte "veta" att det kommer att bli så. Det går helt enkelt inte att veta.

Jag är gärna knitpicky när folk slarvar med orden.
    Du framstår bara som bitter när du påstår dig veta vad folk vet och inte vet.  
  • Scoops
    Anonym (dispo) skrev 2016-09-30 12:32:04 följande:
    Tillägg till mitt svar: jag är ledsen att jag skrev nedlåtande om hur gulligt och naivt det är att tro sig veta. För mig är det så självklart att man inte kan veta, så jag gick igång lite grand.
    Då ber jag också om ursäkt. Jag gick nog också igång lite, helt i onödan :)
Svar på tråden Varför tog erat förhållande slut?