• Stolt Farsa

Varför tog erat förhållande slut?

Anonym (-) skrev 2016-09-28 23:49:10 följande:

Japp, varför tog era tidigare förhållanden slut? Hur länge var ni tillsammans och vem gjorde slut?

Mitt första förhållande hade jag när jag var 19 år. Älskade tjejen djupt, men det märkte hon tydligen inte nånting av och gjorde slut med mig efter 4 år pga hon kände att jag inte visade nåt och hon kunde inte ha det så. Så synd att det slutade på det sättet. Vi har så många minnen ihop som jag aldrig nånsin kommer glömma. Ingen kontakt alls idag, har dock sett henne ett flertal gånger sen vi gjorde slut.

Mitt andra förhållande kom inte fören 3 år efter första förhållandets uppbrott. Jag gjorde slut med tjejen efter lite mer än 1 år pga mina känslor svalnade rejält och jag märkte att jag fortfarande hade mitt ex i tankarna.

Mitt tredje förhållande kom 1,5 år efter att andra förhållandet tog slut. Det höll i lite mer än två år, men hon skulle flytta till ett annat land för jobb och jag kunde inte följa med dit och hon kände att hon inte klarade av distansförhållande, så hon lämnade mig.

Well, nu står jag här singel idag. Varken partner eller barn, känns förjävligt att allt skitit sig.

Hej innan jag svarar på frågan. Är det så farligt att vara singel ett tag. Måste du ha en parter? Kanske kan vara bra att ta ett "Sabbatsår" och finna sig själv lite innan du ger dig ut på köttmarknaden. Jag tycker inte det är ett misslyckande att du haft tre förhållanden. Tvärtom du har ju fått en massa erfarenhet och nu vet du ju vilken typ av tjejer du inte skall vara tillsammans med.
  • Stolt Farsa
    PuppetOnAChain skrev 2016-10-04 04:44:23 följande:

Det sista riktiga förhållandet, med pappan till mina barn, tog slut efter 12 år pga för mkt karriärjobb och för lite tid. Två individer som stressade ihjäl sig och tog ut frustrationen på varandra. Vi separerade, jag bytte jobb och ingen av oss är arg eller ledsen längre. Konstigt att vi inte kunde komma dit tillsammans.

Menar du att det är konstigt att ni inte fortsatte vara tillsammans?
  • Stolt Farsa
    PuppetOnAChain skrev 2016-10-04 13:11:58 följande:
    Ja, konstigt att vi behövde separera för att bli harmoniska eftersom vi nu är väldigt bra vänner.
    Det låter som att ni diskuterade alldeles för lite tror jag. Att det kanske var lite förhastat. Eller har jag fel?
Svar på tråden Varför tog erat förhållande slut?