• Anonym (Hjälp!)

Sällan kåt när jag har sex med min partner

Det är så att jag och min sambo har varit ihop i flera år, vi har inga barn. Det senaste året minns jag knappt sist jag var kåt när vi hade sex. Detta gör också att jag drar mig lite för sex, säger till sambon att jag inte orkar och så. Men vill inte "tacka nej" varje gång heller.

Någon som har haft samma problem? Och hur gjorde ni för att lösa problemet? Jag är kvinna förresten.

• Svar på tråden Sällan kåt när jag har sex med min partner
  • Anonym (Dött sexliv)

Jag kan känna mig kåt och upphetsad i andra sammanhang. Exempelvis om jag kollar på porr och onanerar, då går det bra.

Men så fort min sambo är med i bilden torkar jag ihop totalt. Väldigt jobbigt när det är jag som oftast tar initiativ till sex men sedan försvinner kåtheten och jag blir inte våt.

Tror det för min del beror på att han vid ett par tillfällen inte har varit så lyhörd och pressat in kuken i en väldigt torr slida. Inget förspel innan utan bara tryckt in den.

Efter det blev det någon slags spärr. För honom är förspel inget viktigt och han fattar inte vitsen med det då det enligt hans mening är slöseri med tid och onödigt.

Har tappat hoppet om att han ska bättra sig och börjar undra om gräset är grönare på

andra sidan.

• Anders 386

Det här är nog oftast ett kvinnligt problem. En man som lever med en partner slutar liksom inte att tända på en naken kvinnokropp trots att det gått några år. Kvinnans kåthet sitter mer kopplat mot den specifika mannens personlighet.

Dessutom är det oftast mannen som är den aktiva - han kan få till sex som han njuter av - medan kvinnan är mottagare och har därför svårare att få just det sex som hon vill ha. Många kvinnor borde styra mer och se till att få det sex dom vill ha istället för att bara ta för givet att mannen ska veta vad dom förväntar sig.

Men det är långt från analysen till att hitta en lösning på problemet. 

• Anders 386
    Anonym (Dött sexliv) skrev 2016-09-29 15:50:31 följande:

........
    Har tappat hoppet om att han ska bättra sig och börjar undra om gräset är grönare på

andra sidan.

Ja - det finns nog mycket grönare gräsmattor på andra sidan. Låter inget vidare.
  • Anonym (Hjälp!)

Ja för min del är det väl inte jättejobbigt, har knappt någon sexlust nuförtiden. Men ja jag inser ju att kvinnor inte tänder som karlar gör.

• CatMan

Jag kan känna mig kåt och upphetsad i andra sammanhang. Exempelvis om jag kollar på porr och onanerar, då går det bra.

Men så fort min sambo är med i bilden torkar jag ihop totalt. Väldigt jobbigt när det är jag som oftast tar initiativ till sex men sedan försvinner kåtheten och jag blir inte våt.

Tror det för min del beror på att han vid ett par tillfällen inte har varit så lyhörd och pressat in kuken i en väldigt torr slida. Inget förspel innan utan bara tryckt in den.

Efter det blev det någon slags spärr. För honom är förspel inget viktigt och han fattar inte vitsen med det då det enligt hans mening är slöseri med tid och onödigt.

andra sidan.

• CatMan

andra sidan.

Det låter väldigt underligt att din man inte förstår vitsen med förspel. Det är ju upptändningsfasen till en kvinna som är härlig enligt mig. Kramas han ofta?
  • Anonym (Hjälp!)

Hmm, jag vill inte ha något förspel, tänder inte på det

• Celines Essence
    Anders 386 skrev 2016-09-29 15:59:42 följande:

Det här är nog oftast ett kvinnligt problem. En man som lever med en partner slutar liksom inte att tända på en naken kvinnokropp trots att det gått några år. Kvinnans kåthet sitter mer kopplat mot den specifika mannens personlighet.

Dessutom är det oftast mannen som är den aktiva - han kan få till sex som han njuter av - medan kvinnan är mottagare och har därför svårare att få just det sex som hon vill ha. Många kvinnor borde styra mer och se till att få det sex dom vill ha istället för att bara ta för givet att mannen ska veta vad dom förväntar sig.

Men det är långt från analysen till att hitta en lösning på problemet. 

Jag tycker det är tråkigt när man vet att mannen (tex mitt ex) bara vill ha sex därför att man råkar vara i närheten när han behöver lätta på trycket... Att det inte hade ett skit med mig att göra. Trist när sexlusten bara är ett behov som ska tillfredsställas. Jag misstänker att det kan bidra till att kvinnors sexlusten minskar. Jag var väl lite så jag också, på slutet, men det kändes som att han var "värre". Jag kände att jag ville känna engagemang från hans sida, och kunde bli avtändand om han var totalt oengagerad, men han kunde väcka mig och vilja ha sex fast jag var som en zombie.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Underhill
    andra sidan.
    Har du pratat med honom om det?
    E vi överens så kör vi
  • Celines Essence

Du har förnekat din sexualitet, och genom det begravt den. Att ha sex fast man inte har lust är nog det effektivaste sättet att begrava sexlusten på. Du måste börja tänka på sig själv och utforska din njutning och lust på dina villkor. Tyvärr är mannen sexualitet många gånger styrande och normen men, jag lovar att du kan hitta din sexlusten igen. Du måste välja att se den och bekräfta den.

Har du tillräckligt med känslor för din man, så ska ni göra det tillsammans. Kravlöst.

Läs gärna böcker om sex och se att det finns många vägar att njuta. Hämta inspiration från det som passar dig. Tex BDSM, eller tantrasex eller överhuvudtaget förstå att sex kan vara så olika. Jag gillar bloggen hasseochanna.wordpress.com Du behöver inte tycka om allt de gör, eller fungera som dem (det gör tex inte jag) men det kan vara bra att läsa och förstå att sex kan vara så mycket mer.

Var dig själv. Det finns redan så många andra.
Svar på tråden Sällan kåt när jag har sex med min partner