Anders 386 skrev 2016-09-29 15:59:42 följande:
Det här är nog oftast ett kvinnligt problem. En man som lever med en partner slutar liksom inte att tända på en naken kvinnokropp trots att det gått några år. Kvinnans kåthet sitter mer kopplat mot den specifika mannens personlighet.
Dessutom är det oftast mannen som är den aktiva - han kan få till sex som han njuter av - medan kvinnan är mottagare och har därför svårare att få just det sex som hon vill ha. Många kvinnor borde styra mer och se till att få det sex dom vill ha istället för att bara ta för givet att mannen ska veta vad dom förväntar sig.
Men det är långt från analysen till att hitta en lösning på problemet.
Jag tycker det är tråkigt när man vet att mannen (tex mitt ex) bara vill ha sex därför att man råkar vara i närheten när han behöver lätta på trycket... Att det inte hade ett skit med mig att göra. Trist när sexlusten bara är ett behov som ska tillfredsställas. Jag misstänker att det kan bidra till att kvinnors sexlusten minskar. Jag var väl lite så jag också, på slutet, men det kändes som att han var "värre". Jag kände att jag ville känna engagemang från hans sida, och kunde bli avtändand om han var totalt oengagerad, men han kunde väcka mig och vilja ha sex fast jag var som en zombie.