• Maria och Chris

Vet någon va detta kan vara?

Igår kväll precis innan jag skulle gå från jobbet så gick jag på toa och upptäckte rosa på pappret. Blev lite besviken då jag hade tagit ett grav test i lördags och fick positivt. Senare samma kväll börja det göra ganska så ont och gick på toa hemma och det kom en blodklump i toan och mer blod på pappret. Men sen så gick jag på toa återigen och då va det nästan inget på pappret mer åt det bruna hållet men fortfarande ganska ont. Tog värktablett och gick och la mig sen. Vaknade självklart på natten av att det gjorde ont men det kom inget på pappret. Idag kom det lite mer blod på pappret igen men återigen senare inget igen och nu är det svagt svagt brunt. Men har fortfarande ganska ont. (Märkte nu att jag har tjatat mycket om papper hehe.) Men tänkte om det är någon känner igen detta?

• Svar på tråden Vet någon va detta kan vara?
  • ikna

Kan vara så enkelt som en nidblödning, kan komma klumpar där med.
    Sen kan det ju tyvärr vara ett missfall som dragit igång lite smått.

Har du ont nu? Ingen mer blödning?

• Orkide

Låter som att det kan vara missfall eftersom det kommit klumpar. Beklagar i sånt fall. Gick igenom ett missfall förra året å det är inge kul

• Maria och Chris
    ikna skrev 2016-09-29 17:08:22 följande:

Jag har fortfarande ont och så gör det ont när jag ska sätta mig ner. Men någon mer blödning är det inte.
  • ikna
    Maria och Chris skrev 2016-09-29 17:51:41 följande:
    Jag har fortfarande ont och så gör det ont när jag ska sätta mig ner. Men någon mer blödning är det inte.
    Usch då låter det som ett missfall som inte kommit igång helt ännu :(

Bara vänta och se hur det artar sig tyvärr.
  • Maria och Chris
    ikna skrev 2016-09-29 18:12:28 följande:

Usch då låter det som ett missfall som inte kommit igång helt ännu :(

Bara vänta och se hur det artar sig tyvärr.

Antagligen :(
  • Cyanea
    ikna skrev 2016-09-29 17:08:22 följande:

Nidblödning är när ägget fäster, vilket det redan gjort när man plussat (hCG produceras av moderkakans celler när ägget fäst), så det kan det dessvärre inte vara. 

TS - tyvärr kan man nog inte svara på det än. Det kan vara missfall, det kan vara normalt. Man kan blöda och ändå ha en normal graviditet. Det enda du kan göra är att vänta och försöka stå ut. Får du väldigt ont och inte blöder ut allt bör du uppsöka hjälp så man kan utesluta utomkvedshavandeskap. 

Håller tummarna för att det går bra, lycka till! 
  • Maria och Chris
    Orkide skrev 2016-09-29 17:36:54 följande:

Låter som att det kan vara missfall eftersom det kommit klumpar. Beklagar i sånt fall. Gick igenom ett missfall förra året å det är inge kul

Jag har gått igenom det med tidigare men då blödde jag rikligt och i lite mer än 1 vecka. Men de e så längesen nu min barn är nu 7 och min yngsta snart 5. Men har aldrig gått igenom det på det här sättet därför tänkte jag att de kanske va någon annan som hade gått igenom nåt likande.
  • Maria och Chris
    Cyanea skrev 2016-09-29 19:14:38 följande:

Nidblödning är när ägget fäster, vilket det redan gjort när man plussat (hCG produceras av moderkakans celler när ägget fäst), så det kan det dessvärre inte vara. 

TS - tyvärr kan man nog inte svara på det än. Det kan vara missfall, det kan vara normalt. Man kan blöda och ändå ha en normal graviditet. Det enda du kan göra är att vänta och försöka stå ut. Får du väldigt ont och inte blöder ut allt bör du uppsöka hjälp så man kan utesluta utomkvedshavandeskap. 

Håller tummarna för att det går bra, lycka till! 

Tycker allt känns så konstigt. Det känns inte riktigt normalt. Som nu när jag vakna har jag inte ont kanske en svag svag mensvärk och beige på pappret när jag va på toa. Samt smått illamående.

Känner mig väldigt förvirrad.
  • Cyanea
    Maria och Chris skrev 2016-09-30 01:53:23 följande:
    Tycker allt känns så konstigt. Det känns inte riktigt normalt. Som nu när jag vakna har jag inte ont kanske en svag svag mensvärk och beige på pappret när jag va på toa. Samt smått illamående.

Känner mig väldigt förvirrad.
    Det låter inte toppen, att det känns konstigt. Synd att det är såpass tidigt att det inte är någon större idé med t.ex. VUL. Hoppas att det bara är växtvärk och lättirriterade slemhinnor som är problemet. 
  • Maria och Chris
    Cyanea skrev 2016-09-30 14:45:14 följande:

Det låter inte toppen, att det känns konstigt. Synd att det är såpass tidigt att det inte är någon större idé med t.ex. VUL. Hoppas att det bara är växtvärk och lättirriterade slemhinnor som är problemet. 

När är det man kan göra en vul? Enligt gravidkalendern så är jag inne på vecka 6 nu isf.
  • Maria och Chris
    Maria och Chris skrev 2016-09-30 20:10:45 följande:

När är det man kan göra en vul? Enligt gravidkalendern så är jag inne på vecka 6 nu isf.

Nu blödde jag inget på hela dagen igår och inget brunt. Dock i morse så kom det blod igen och brunt efteråt.
  • happylife

5+5 kunde vi se hjärtslag så det kan vara värt att boka ett vul å titta hur de ser ut.

Hoppas de går bra <3

• Cyanea
    Maria och Chris skrev 2016-09-30 20:10:45 följande:
    Som ovanstående skriver kan man göra det tidigt, MEN det beror på lite olika saker (som jag förstått det i alla fall), bland annat 
    1. När befruktningen verkligen skedde. Ägglossade man senare än man beräknat och alltså är tidigare i graviditeten än man trott kan det hända att det inte finns så mycket att se. Så tidigt kan en dag mer eller mindre göra skillnad.  
    2. Hur bra ultraljudsmaskin som finns att tillgå. Är det en gammal och dålig maskin är det inte säkert att man ser nåt. 
    3. Hur pass duktig personalen är på att använda ultraljudet. Går man t.ex. till en privat klinik som sysslar med detta dagligen är chansen god att se något tidigt. Är man istället hos en ovan läkare/BM som kanske aldrig gör sånt är risken stor att inte se nåt. 

Så det går, men man brukar rekommendera att inte göra det förrän i v. 8. Då bör man kunna se utan större problem. 
Svar på tråden Vet någon va detta kan vara?