• Ankissen

Fler som är i v.4-12 och har flera mf i bagaget?

Hej!

Finns det någon tråd för oss som är nygravida men är lite extra oroliga och ältiga pga flera missfall? Jag är i v.7, har två barn och har haft fyra missfall. Det är väldigt ångestskapande känner jag. Finns det flera som jag?

• Svar på tråden Fler som är i v.4-12 och har flera mf i bagaget?
  • Jag är bara jag

Har varit där. V.31 efter 4 missfall och inga barn på 10 års kamp. Så det kan absolut gå vägen!  Förstår verkligen oron. Jag oroar mig fortfarande.

• Ankissen
    Jag är bara jag skrev 2016-09-30 13:41:03 följande:

Har varit där. V.31 efter 4 missfall och inga barn på 10 års kamp. Så det kan absolut gå vägen!  Förstår verkligen oron. Jag oroar mig fortfarande.

Det är så hemskt med mf att de tar ifrån en oskuldsfullheten och möjligheten att bara njuta av graviditeten. :(
  • Jag är bara jag
    Ankissen skrev 2016-09-30 13:47:10 följande:
    Det är så hemskt med mf att de tar ifrån en oskuldsfullheten och möjligheten att bara njuta av graviditeten. :(
    Jag har inte njutit alls av att vara gravid. Oron finns där under ytan än. Men det går över när man får se miraklet och hålla det i sin famn! Hjärta
  • sofin526
    Ankissen skrev 2016-09-30 13:37:18 följande:

Hej!

Finns det någon tråd för oss som är nygravida men är lite extra oroliga och ältiga pga flera missfall? Jag är i v.7, har två barn och har haft fyra missfall. Det är väldigt ångestskapande känner jag. Finns det flera som jag?

Är precis som du i v 7. Har två barn och fyra missfall bakom mig.
  • Ankissen
    sofin526 skrev 2016-09-30 21:25:43 följande:

Är precis som du i v 7. Har två barn och fyra missfall bakom mig.

Hur hanterar du din oro? Jag har svårt för att inte få ångest när jag tycker att något symptom minskar.
  • sofin526

Hur jag hanterar oron?
    Jobbar som fasen så då slipper man tänka på det. Skrattande Är lärare i lågstadiet.

Jag försöker också tänka att funkar det inte denna gången så kanske det funkar nästa.

• Ankissen
    sofin526 skrev 2016-09-30 21:30:19 följande:

Hur jag hanterar oron?

Jobbar som fasen så då slipper man tänka på det.  Är lärare i lågstadiet.

Jag försöker också tänka att funkar det inte denna gången så kanske det funkar nästa.

Haha jag är också lärare. Gymnasiet dock... :)
  • sofin526

Hur gamla barn har du?

Jag har två tjejer på 2 och 4 år. Har försökt få till en trea i ett år nu, men fått fyra missfall under året. Har jättelätt att bli med barn.

• stinurt

Är i v. 6+4. Har fyra barn och har haft 10 missfall... jag försöker ta det lungt och inte tänka så mycket. Annars blir det bara jobbigt

• Ankissen
    sofin526 skrev 2016-09-30 21:33:44 följande:

Hur gamla barn har du?

Jag har två tjejer på 2 och 4 år. Har försökt få till en trea i ett år nu, men fått fyra missfall under året. Har jättelätt att bli med barn.

Mina ungar är sju och 11 så detta blir en liten sladdis. Jag blir oxå jättelätt gravid men det är som om min kropp befruktar vilket uselt ägg somhelst med vilket måndagsexemplar av spermie somhelst. Sen fattsr den inte läget förrän flera veckor senare utan bara ångar på. Något frustrerande. :D
Svar på tråden Fler som är i v.4-12 och har flera mf i bagaget?