• stor grön drake

Blödning med "klump" i v.20

Jag hade magont när jag vaknade. Nedre delen av magen har varit öm några dagar men har räknat det som pga bältet jag måste dra åt i mammabyxor nu för att de inte ska halka ner. Nu är det som att jag skulle vara jätte bajsnödig och hård i magen (det är jag inte öht) och när jag var på toa så var där lite klarrött blod på pappret och en liten blodklump, typ sådana som man får vid mens ibland

Jag vet inte vad jag ska göra jag är bara i v.20 (19+4) så sjukvården kan ju inget göra om något gått på tok. Såklart på en söndag när det inte finns någon stans att vända sig lätt

• Svar på tråden Blödning med "klump" i v.20
  • Melam
    stor grön drake skrev 2016-10-02 06:17:24 följande:

Jag hade magont när jag vaknade. Nedre delen av magen har varit öm några dagar men har räknat det som pga bältet jag måste dra åt i mammabyxor nu för att de inte ska halka ner. Nu är det som att jag skulle vara jätte bajsnödig och hård i magen (det är jag inte öht) och när jag var på toa så var där lite klarrött blod på pappret och en liten blodklump, typ sådana som man får vid mens ibland

Jag vet inte vad jag ska göra jag är bara i v.20 (19+4) så sjukvården kan ju inget göra om något gått på tok. Såklart på en söndag när det inte finns någon stans att vända sig lätt

Kan man inte ringa in till akuten eller förlossningen och höra efter?
  • yoshimi

Här i stan (Gbg) finns en dygnet-runt öppen gynakut. Där kan du få hjälp med UL för att se om allt står rätt till. Finns det något liknande där du bor?

Jag har haft blödningar i alla mina graviditeter, så sent som i vecka 25 med
    Yngste sonen. Blödde massor och det var ingen fara.

• stor grön drake

Jag kollade hemsidan och det är först efter v.21 (20+0) som man "får" ringa förlossningen, innan det är det vårdcentralerna.

Jag bor på en liten ort och det finns ingen gynakut. Det finns en vanlig akutmottagning men vet inte om de tar emot mig. Om 40 minuter öppnar den lokala sjukvårdsupplysningen så då ska jag ringa dem. Men håller ju på att gå i bitar av oro. Samtidigt som jag ska vara en kompetent mamma till min blivande 7-åring. Ska väcka sambon och berätta. Har sagt att jag har ont i magen (men har haft problem med magont/illamående större delen av graviditeten) men inte att jag blöder.

• Migas
    Det låter läskigt med en blödning så sent i graviditeten. Hoppas att du får komma in på kontroll och får ett lugnande besked snart  
  • Zazou

Om du ringer 1177 kan de väl ge dig tid på jourvårdcentral? Jag har fått tid samma dag på helg när jag ringt dit. Lite längre resväg än vanligtvis men det är det ju såklart värt!

• corran

Tycker du ska åka till vanliga akuten. Åk nu kan va lång kö men värt det så du får veta. Hoppas allt är bra. Kram

• skogstjejen19

Ring 1177 och åk till akuten <3

Jag blödde i vecka 15 och fick göra ul på akuten där allt såg bra ut.

Lycka till

• stor grön drake

Jag ringde när de öppnade och de uppmanade mig att åka in till vanliga akuten, så det gjorde vi. Det var väldigt lugnt där så blev inte mycket väntetid. Lite kaos att hitta personal på BB/gyn men tillslut fick vi komma upp på ultraljud och där fick vi se hjärtat slå och bebis sprattla runt. Sån otrolig lättnad. De såg inte källan till blödningen men det verkade inte oroa dem.

• Miriami

Har läst att infektioner kan orsaka blödningar. Kanske urinvägsinfektion?

Skönt att allt var bra med bebisen.

• Gamlamamman
    stor grön drake skrev 2016-10-02 11:27:12 följande:

Jag ringde när de öppnade och de uppmanade mig att åka in till vanliga akuten, så det gjorde vi. Det var väldigt lugnt där så blev inte mycket väntetid. Lite kaos att hitta personal på BB/gyn men tillslut fick vi komma upp på ultraljud och där fick vi se hjärtat slå och bebis sprattla runt. Sån otrolig lättnad. De såg inte källan till blödningen men det verkade inte oroa dem.

Åh vad skönt att allt gått bra!

Jag blödde i v 10 och också klump... Man blir ju fasligt rädd. :/
  • jesssicahansen
    stor grön drake skrev 2016-10-02 11:27:12 följande:

Vilken lättnad!!
  • stor grön drake
    Miriami skrev 2016-10-02 13:44:17 följande:

Har läst att infektioner kan orsaka blödningar. Kanske urinvägsinfektion?

Skönt att allt var bra med bebisen.

De kollade det på rutin och det var inte UVI.

Tack alla för omtanken < 3
Svar på tråden Blödning med "klump" i v.20