• vici

    Hej tjejer vad har ni för skostorlek?

    Hej tjejer vad har ni för skostorlek, till er längd?
    Är 175 och har 40 i skor och tycker att mina är som båtar.
    Har alltid tyckt att det varit jobbigt, men det verkar som alla vi kvinnor får större fötter?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-10-02 21:06
    Pratade med en vän som jobbar i skobutik. Hon sa att medelskostorleken är strl 39 och fotlängden 250mm.
    Låter mkt

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-10-09 14:10
    Verkar ju som de flesta har 39-40? Kanske 38 oxå?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-10-23 16:13
    Var och fikade med en väninna och hennes 13-åriga dotter som jag inte sett på 3-år.
    När vi skulle gå och reste oss märkte jag att hon var längre än mig ( som 13 åring?). Då kom det på tal hon var 179 och 43 i skor, hon hade flera vänner med 41 och + det.
    Är det så vanligt med unga tjejer och så stora fötter?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-10-23 16:34
    Jag som innan inlägget tyckte att jag både var lång och hade stora blad

  • Svar på tråden Hej tjejer vad har ni för skostorlek?
  • livserfaren
    Anonym (Tjej24) skrev 2017-01-24 08:27:26 följande:

    Jodå, var nöjd när jag hittade i min storlek för alla andra somrar har jag gått med manliga sneakers eller tygskor när alla andra tjejer haft svala ballerinaskor. Synd bara att dom ska va så dyra bara för storleken. Billiga från hm skulle nog duga meen.. :p


    Förstår att du trivdes i ballerinaskor hoppas du hittar såna på rea det är såå snyggt på tjejer.
  • livserfaren
    Anonym (Tjej24) skrev 2017-01-24 08:27:26 följande:

    Jodå, var nöjd när jag hittade i min storlek för alla andra somrar har jag gått med manliga sneakers eller tygskor när alla andra tjejer haft svala ballerinaskor. Synd bara att dom ska va så dyra bara för storleken. Billiga från hm skulle nog duga meen.. :p


    Anonym (Tjej24) skrev 2017-01-24 08:27:26 följande:

    Jodå, var nöjd när jag hittade i min storlek för alla andra somrar har jag gått med manliga sneakers eller tygskor när alla andra tjejer haft svala ballerinaskor. Synd bara att dom ska va så dyra bara för storleken. Billiga från hm skulle nog duga meen.. :p


    Träskor med öppen häl eller loafers finns väl nu på våren jättesnyggt tycker jag.
  • vici
    Anonym (Tjej24) skrev 2017-01-24 08:27:26 följande:
    Jodå, var nöjd när jag hittade i min storlek för alla andra somrar har jag gått med manliga sneakers eller tygskor när alla andra tjejer haft svala ballerinaskor. Synd bara att dom ska va så dyra bara för storleken. Billiga från hm skulle nog duga meen.. :p
    Ja det är orättvist att större storlekar skall vara så mkt dyrare, det är ju trots allt fler och fler som drar större storlekar ju.
    Är längden mer vanlig ang kläder?
  • Anonym (E / S.)
    Anonym (Tjej24) skrev 2017-01-23 21:07:15 följande:

    Jag är ca 182 cm och har 43 eller 44 beroende på skor, har aldrig ägt fina tjejjiga skor eller stövlar / stövletter. Första ballerina skoparet jag köpte var när jag var 18 för jag aldrig har hittat i min storlek, dom gick sönder i slutet av samma sommar jag köpte dem och kostade ca 600 kronor bara för att dom var större storlekar. Har alltid tyckt det var jobbigt att ha skor från herravdelningen medans andra har fina kvinnliga skor.


    Alltså, jag tror jag vet en sida som säljer upp till storlek 45 i dam, kostar inte skjortan heller. Jag återkommer senare idag om jag hittar hemsidan. (Ballerina skall finnas där).
  • livserfaren
    Anonym (E / S.) skrev 2017-01-24 19:13:18 följande:

    Alltså, jag tror jag vet en sida som säljer upp till storlek 45 i dam, kostar inte skjortan heller. Jag återkommer senare idag om jag hittar hemsidan. (Ballerina skall finnas där).


    Hittade du sidan.Nyfiken
  • vici
    Anonym (E / S.) skrev 2017-01-24 19:13:18 följande:
    Alltså, jag tror jag vet en sida som säljer upp till storlek 45 i dam, kostar inte skjortan heller. Jag återkommer senare idag om jag hittar hemsidan. (Ballerina skall finnas där).
    Hej hittade du sidan?
    Har en väninna, vars dotter ligger på typ 43, hon är intresserad.
    Var handlar ni andra +41 era skor?
  • Anonym Mamma1

    Kvinna, 182 cm lång och strl 42 i skor.. köpte nyligen nya träningsskor i strl 42 som var trånga i tårna.. DÅ kändes de verkligen som båtar men äh orka bry sig.. står stadigt på jorden iallafall

  • vici
    Anonym Mamma1 skrev 2017-02-05 15:08:25 följande:

    Kvinna, 182 cm lång och strl 42 i skor.. köpte nyligen nya träningsskor i strl 42 som var trånga i tårna.. DÅ kändes de verkligen som båtar men äh orka bry sig.. står stadigt på jorden iallafall


    Men du är ju så lång, så då märks det ju inte så mkt, förutom känslan som för mig då.
  • Anonym (Mini)

    Är 158 cm. Före barn hade jag 33 ( skit tråkigt...) nu efter graviditet en liten 36:a :) mycket bättre!!

  • vici
    Anonym (Mini) skrev 2017-02-05 15:10:59 följande:

    Är 158 cm. Före barn hade jag 33 ( skit tråkigt...) nu efter graviditet en liten 36:a :) mycket bättre!!


    Oj ja 33 måste va jobbigt, skorna måste se jättesmå ut?
Svar på tråden Hej tjejer vad har ni för skostorlek?