Låter som att han ser henne som irritationsmoment även när hon försöker vara sällskaplig och trevlig, på ett lugnt och tyst sätt, inte bara när hon skäller? Och är han svartsjuk när du ger hunden uppmärksamhet, eller stör han sig på att hunden beter sig dåligt, när den hon gör det?
Isf, vill du ha en sån kille?
Hur är han i övrigt? Svartsjuk? Får du prata med andra killar? Umgås med dina vänner? Lyssnar han på dig, bortsett från hundfrågor, försöker inte få dig att göra saker du inte vill och så? Och hur gick det med kursen där han skulle lära sig hantera henne?
Har haft en kille som inte tyckte om min hund. Min hund var en sådan som skulle gå över lik för min skull och jag detsamma för henne, hade bra lydnad på henne men hon var inte typen som kunde sitta stilla längre perioder, hur mycket man än tränade, tjatade, upprepade och sa till, och ville gärna vara med. Killen var inte så bra, väldigt svartsjuk, fick knappt gå ut, och höll på med mig när jag inte ville, men jag var blind. Hunden gick emellan väldigt mycket, inte otrevligt men kom och störde. Han störde sig. Jag försökte säga till hunden. Till slut sa han åt mig att lämna bort hunden och då fick jag upp ögonen och gjorde slut. I mitt fall gick min hund bara mellan när han ville något jag inte ville, något jag insåg sen.
Nu menar jag inte att din skulle vara så. I ditt fall kanske din kille är en jättebra kille, som bara inte tycker om hundar, eller tycker hundar av din typ är jobbiga, vilket man får acceptera att inte alla gör, men även där tycker jag att du ska fundera på om du vill ha det så. Du älskar din hund och det kanske är bättre med en kille som köper att "du utan hund" inte är du och till och med stöttar det?