• Ess

Hund och pojkvän

Bestemor skrev 2016-10-03 09:46:05 följande:

Hunden skäller för att avbryta. Den tror ni ska slåss, att ni går in i närkamp.

Säg till hunden vänligt att vara tyst, så slutar den och lär sig att det inte är någon fara.

Jag är också inne på det spåret. Varje gång ts går ifrån killen till hunden så uppmuntrar hon hundens beteende, det blir liksom -Tack för att du räddade mig från detta hemska!
  • Ess
    Anna333 skrev 2016-10-03 16:10:06 följande:

Tack för alla svar, tips och råd!

Ja, känns ju verkligen konstigt att vara avundsjuk på en hund

Ja jag kan förstå att man blir irriterad speciellt av skall, försöker säga till min hund när hon sätter igång och för oväsen. Men hon är en spetsblandning med skallet på tungan hela tiden och tycker dessutom om att skälla, så jag kan omöjligt få tyst på henne alltid i alla lägen, vilket min pojkvän skulle önska.

Han är även kritisk till mitt sätt att hantera henne. Detta känns lite märkligt då jag har haft hundar hela mitt liv och även gått en hundkursledarutbildning. Han däremot har aldrig haft hund. Hans föräldrar har haft och har hund. Han tycker att de har lyckats i sin uppfostran till skillnad från jag.

Hade varit lättare också att acceptera att han blivit lite irriterad då och då om han tyckte om min hund lite mer.kan inte komma på en enda positiv sak han har sagt om henne och vi har varit tillsammans i över ett år.

Hon tycker om honom och vill t ex sitta mellan oss i soffan och kela när vi tittar på film, men då knuffar han bara bort henne

Är du verkligen säker på att han är avundsjuk och inte bara jäkligt trött på den bjäbbiga hunden?

Du lär knappast göra dig av med hunden för hans skull, och han lär knappast börja gilla den heller. Är han verkligen rätt kille för dig då?
Svar på tråden Hund och pojkvän