• eja091

Vänner...

Jag vet inte riktigt vad hur man ska skriva riktigt.

Det här med att skaffa nya kompisar, hur o var liksom?.. är 25 år. Har en dotter på 3 mån. Har inte träffat min bästa vän på 2 år men det har sina anledningar, vi hörs på tele ibland.. umgås även med släktingar då o då.. sambon har blivit min bästa vän nu. Men det är skönt o ha nån tjejkompis o prata lite med också. Gå ut nångång med eller va som. Det känns som det är jätte svårt nu o träffa nya kompisar då man inte går i skola längre osv.

Hur gör man nu för tiden? :p

• Svar på tråden Vänner...
  • Mandelskorpan

Kanske kan du träffa andra m barn i liknande ålder om du går på aktiviteter med ditt barn? Babysim, öppna förskolan, barnvagnsbio?

• Mallemamma

Ja som ovan skriver, försök hitta aktiviteter, först kanske med din bebis, bvc brukar ha olika träffar eller veta om var dom sker :) föräldragrupper o babyträffar.. Sen har du någon hobby? Kanske gå med i lokala kören, ta någon kvällskurs eller liknande. Det är svårt så man måste ut och aktivera sig.. kanske någon träningsaktivitet som har regelbundna pass :)

• Mallemamma

Och var bor du? Kanske finns nån här på familjeliv som känner likadant och bor i närheten :)

• Carambolan

Alla vänner jag träffat i vuxen ålder har jag träffat på universitetet, på jobbet eller i föreningslivet. Och förstås många bekanta som är föräldrar till mina barns kompisar.

• moen
    eja091 skrev 2016-10-02 23:15:03 följande:

Jag vet inte riktigt vad hur man ska skriva riktigt.

Det här med att skaffa nya kompisar, hur o var liksom?.. är 25 år. Har en dotter på 3 mån. Har inte träffat min bästa vän på 2 år men det har sina anledningar, vi hörs på tele ibland.. umgås även med släktingar då o då.. sambon har blivit min bästa vän nu. Men det är skönt o ha nån tjejkompis o prata lite med också. Gå ut nångång med eller va som. Det känns som det är jätte svårt nu o träffa nya kompisar då man inte går i skola längre osv.

Hur gör man nu för tiden? :p

Skulle lika gärna kunnat ha varit jag som skrivit det här! Fast jag har en dotter på 2 :) Vart bor du?
  • Linalinalina

Prova öppna förskolan! Jag har hängt där sedan min dotter var 2 mån. Träffat massor av folk! Inte säkert alla blir goda vänner men med så många personer som är hemma med barn så är möjligheterna goda :)

Bor du nära fler öppna förskolor så kan du besöka fler så träffar du ännu fler. Tänk på att det tar tid att lära känna nya så ge alla en chans även de som du inte flest klickar med.

Lycka till!

• eja091
    moen skrev 2016-10-03 10:05:19 följande:

Skulle lika gärna kunnat ha varit jag som skrivit det här! Fast jag har en dotter på 2 :) Vart bor du?

Jag bor i Östergötland var du själv?
  • eja091
    cameleon skrev 2016-10-03 11:29:09 följande:

Var bor du?

Östergötland du då?
  • eja091
    moen skrev 2016-10-03 13:46:08 följande:

Okej va synd :( själv bor jag i Stockholm

Det är ju typiskt :/
Svar på tråden Vänner...