• Sissely

Vad handlar ni på Lidl?

Vi har så gott som alltid storhandlat på Coop forum. Men kollade upp Lidl förra veckan eftersom jag fick info om att dom hade renoverat och fräschat upp butiken. Det har alltid sett så sunkigt ut därinne (lastpallar med grejer överallt och rent av snuskigt) Men nu var det superfräscht! Men jag är lite osäker på vilka varumärke som är bra och prisvärt, så jag undrar vad NI  handlar på Lidl och som är bra/billigt/bästa i stan? och vad man ska undvika. Tack på förhand!

• Svar på tråden Vad handlar ni på Lidl?
  • Hansen

Jag handlar ibland på Lidl och speciellt nötfärs, svenskt och ekologiskt. Alltid fräscht!

• Virriga Vera
    monkees skrev 2016-10-05 22:28:47 följande:
    Jag har självklart botaniserat bland det övriga krafset också. Det jag menar är att det billiga skräp man kan köpa hos LIDL finns överallt. Liksom LIDL tillför inget.
    Och det gör Willys, Maxi och COOP eller vilken valfri affär som helst?
  • monkees
    Virriga Vera skrev 2016-10-06 06:11:49 följande:
    Och det gör Willys, Maxi och COOP eller vilken valfri affär som helst?
    Här i norrland där jag bor har LIDL visserligen funnits länge nu MEN de andra butikerna fanns låååååångt tidigare och LIDL har inte tillfört ngt som inte fanns förut. Men det är min lilla åsikt.
  • Virriga Vera
    monkees skrev 2016-10-06 06:15:10 följande:
    Här i norrland där jag bor har LIDL visserligen funnits länge nu MEN de andra butikerna fanns låååååångt tidigare och LIDL har inte tillfört ngt som inte fanns förut. Men det är min lilla åsikt.
    Min åsikt är att det Lidl tillför är valmöjlighet och bevisligen så har de något som inte de andra butikerna har annars hade den inte varit så populär som den är.

• En glad tjej

Jag handlar en del på Lidl, är student sedan ett år tillbaka och har mer tid att köra lite längre för att komma till affären.

Deras Cola som heter Freeway är jättegod. Både vanlig och Zero. Den kostar 16.95 plus pant för ett sexpack.

Frukten och grönsakerna i "min" butik är fräscha och de har ett stort utbud.

Deras godis är jättebilligt och smakar bra. I deras bake-off säljer de förutom ostbullar utan även brödkringlor som är jättegoda. Dessa brukar min dotter äta med lite cream cheese på som för övrigt också är jättebilligt på Lidl.

Jag gillar deras temaveckor då man kan testa på olika, spännande saker till ett billigt pris.

Deras pommes och rösti är jättegoda och billiga.

Jag skulle kunna fortsätta och skriva massor, jag tycker Lidl är jättebra

• sextiotalist
    monkees skrev 2016-10-06 06:15:10 följande:
     Valfrihet är det inte bra att man kan välja mer än en eller två affärer att handla i
  • Dementoria
    EnAnonumius skrev 2016-10-05 22:20:32 följande:
    Tycka olika är en sak. Det har jag ALDRIG vänt mig emot om du sätter dig ned och läser, i stället för att gissa vad som skrivs och menas.

Personen går ut med gammal kunskap och felaktiga påståenden, vilket knappast  har  tyckande och att "tycka olika" att göra.

Till och med du borde ju förstå den signifikanta skillnaden. Hoppas jag att du gör ialf.
    Lidl håller fortfarande på att motverka medlemskap i fackförbund, mina krav på ställen jag handlar på är högre än dina. Det har både med tycke och fakta att göra.

Och så herregud människa. "Till och med du borde ju förstå" Vad menar du egentligen med det? Har du någon aning om vem jag är och vad jag skriver, tycker, förstår osv? Jag tror att jag har skrivit 5-10 inlägg på FL, hur i hela världen har du hunnit bilda dig någon slags uppfattning om hur mycket eller lite jag förstår?

Jag har däremot läst desto mer på FL och jag måste säga att du själv påvisar en enorm översittarpersonlighet. Alla ska tycka och tänka som du och det skriks efter källor och alla som inte anser att världen ser ut som du vill är idioter. Vad är ditt problem? Kan du inte bara finna dig i att folk är olika? 
  • Anonym (Stella)

Vi har väldigt nära till alla stora butikerna. Jag jobbar precis bredvid både Coop och ICA medan maken passerar både Hemköp och Lidl på väg hem från sitt jobb. Så vi kollar alltid veckobladen och så köper vi det som är prisvärt på rätt ställe så att säga. Varför köpa dyr köttfärs på Coop om Hemköp har svensk färs för 69kr/kg? Hade dock aldrig åkt extra för att handla i en viss butik då det sällan lönar sig.

Det vi köper på Lidl är det vi hade köpt i någon annan butik. Enkelt förklarat. Lidl har inte allt, det går inte att storhandla där (i varje fall inte för oss) utan det är bara vissa saker. Och i brödhyllan finns typ 5-6 sorter att välja på till skillnad från ICA som har två stora hyllor. Men det brukar bli just knäckebröd, viss frukt och grönt, ägg, mjölk, våtservetter (har småbarn), vissa charkprodukter, riven mozzarella och halloumi (den är jättegod).

• monkees

Har LIDL ngn typ av kundrabatt? OT OT OT då tråden handlar om LIDL men vill bara säga att jag är plus-kund på Willys och får tips om rabatter via mail. Vårt Willys har också självscanning vilket är toppen. Alltid låga priser oavsett OCH aldrig ngt tjafs i kassan för att en nedsatt vara inte är inlagd i kassasystemet som ICA kan fuska med ibland. Där får man se upp. ICA och COOP har sina rabattkort vilket är ganska förmånligt.

• sextiotalist
    monkees skrev 2016-10-06 12:31:47 följande:

Har LIDL ngn typ av kundrabatt? OT OT OT då tråden handlar om LIDL men vill bara säga att jag är plus-kund på Willys och får tips om rabatter via mail. Vårt Willys har också självscanning vilket är toppen. Alltid låga priser oavsett OCH aldrig ngt tjafs i kassan för att en nedsatt vara inte är inlagd i kassasystemet som ICA kan fuska med ibland. Där får man se upp. ICA och COOP har sina rabattkort vilket är ganska förmånligt.

Men uppenbarligen fungerar konceptet. Hade de som bor på samma ställe haft samma uppfattning som du har, så hade Lidl inte funnits kvar. Så affären tillför uppenbarligen någonting.

Själv är jag förvånad att COOP fortfarande finns kvar, för varje gång man är inne i en sådan affär så är det öde (och priserna ska man inte tala om).

Självscanning är ingenting som jag gillar (och trots att det är självscanning på ICA, så är det alltid kö till de manuella kassorna och scanningsutrustningen verkar vara mest i stället)
Svar på tråden Vad handlar ni på Lidl?