• Äldre 4 Oct 20:49
    7404 visningar
    11 svar
    11
    7404

    Få tid till löpning

    Hej svejs alla glada pappor.

    Har några frågor till er. 

    Ni som har barn och är löpare. hur gör ni för att hitta tid till löpning? tar ni med er barnen / barnet ut? 

    Vad är svårast med att ha löpning som största intresse när man har barn..

    Hoppas ni vill dela med er av era tankar kring detta..

    MvH // Löparpappan
    @loparpappan på instagram
  • Svar på tråden Få tid till löpning
  • Äldre 4 Oct 20:56
    #1

    Nu är jag visserligen en springande mamma, men hur gamla är barnen och lever du ihop med barnens mor?


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Äldre 4 Oct 21:32
    #2

    Springer på lunchen med kollegorna.

  • Äldre 4 Oct 21:43
    #3

    Jag har ingaldrig problem att fina tid till löpning.

    Vill bara höra hur ni andra gör får att lösa det problemet så jag får lite underlag till ett projekt


    @loparpappan på instagram
  • Caramb­olan
    Äldre 4 Oct 22:03
    #4

    Jag gymmar och min man springer. Vi brukar försöka ta nattningen av barnen varannan dag, så att den andre kan gå och träna så länge. Det blir ju nån gång mellan 20:30-22:30 men det funkar bra för oss :)

  • Monste­rmamma­n
    Äldre 4 Oct 22:11
    #5

    Även jag är en mamma men jag försöker springa regelbundet.

    Tidigare när barnen var yngre blev det bara på kvällarna. I min man tränar inte så det har varit svårt att få ihop det utan att han får ta alldeles för mkt.

    Nu är barnen äldre och då går det enklare, jag springer när barnen själva tränar. 2 ggr i veckan är vi på IP och då springer jag några varv på elljusslingan. På helgerna cyklar lilla syster och jag springer.

  • Äldre 4 Oct 22:18
    #6

    Jag är också en springande mamma. Eftersom jag är ensamstående och har barnen varannan vecka är detta en utmaning för mig. Jag brukar utnyttja friskvårdstimmen två ggr den veckan jag har barnen och ingen gång den andra veckan. Har jag tur får jag till ytterligare ett pass på lunchen. Den andra veckan springer jag 5-6 pass, så springer tillräckligt om jag slår ut det, tycker jag. Har hört andra dom tipsar om löpband och löparvagn. När jag bodde med barnens pappa sprang jag ofta tidigt på morgonen, typ vid 6. Med planering är det inga problem att få till löpträning oavsett förutsättningar.

  • Äldre 15 Oct 23:39
    #7

    Jag kör joggingvagn. Väldigt ny som löpare men tycker det fungerar utmärkt. Lillen ska sova och trivs i vagnen och jag kan kuta runt lite medan han sover. Kan absolut rekommenderas. Vågar dock inte uttala mig om hur långt upp i ålder detta kommer fungera. Min son är under ett år.

  • Caramb­olan
    Äldre 16 Oct 08:13
    #8
    +1
    GavinGadget skrev 2016-10-15 23:39:05 följande:

    Jag kör joggingvagn. Väldigt ny som löpare men tycker det fungerar utmärkt. Lillen ska sova och trivs i vagnen och jag kan kuta runt lite medan han sover. Kan absolut rekommenderas. Vågar dock inte uttala mig om hur långt upp i ålder detta kommer fungera. Min son är under ett år.


    Det kan nog fungera ganska länge om du har tur. Min snart fyraåring åker absolut inte vagn till vardags men tycker fortfarande att det är mysigt att få somna i den under kvällspromenader.
  • Äldre 25 Feb 21:06
    #9

    Löpning är perfekt just eftersom man kan göra det precis när som helst. Det går att springa till jobbet, hem från jobbet, på lunchen, sent på kvällen när det är mörkt och barnen sover, etc. Så gör jag. Man får lätt till tre pass per vecka även om partnern har egna aktiviteter etc.

    Värre med andra sporter som kräver ljus, en massa utrustning och kanske en speciell lokal. Jag läste nån gång att Malin Ewerlöf under bebistiden sprang varv efter varv (efter var efter varv...) runt huset medan barnet sov där inne.

  • Äldre 19 Mar 17:12
    #10
     Hejsan!

    Jag träffar i mitt yrke dagligen föräldrar som har svårt att få tiden att räcka till och jag vill därför bara tipsa om appen Yepstr. Där stöttar du ungdomar i närområdet att få sina första jobb genom att låta dem ta hand om din ogräsrensning, hämta barnen från förskolan och gå ut med hunden mm, medan du får tid till intressen, jobb eller annat. Du gör en god gärning för ungdomar samtidigt som du spar lite tidGlad


    Kika in på www.yepstr.com
  • Äldre 27 Apr 06:02
    #11

    Jag springer hem från förskolan med sonen i vagn. Har märkt att det är enda möjligheten för mig att hinna med i nuläget. Sen att grabben älskar det är en bonus.

    Har min egen coach med mig. Heja pappa, fortare pappa fortare. :)

Svar på tråden Få tid till löpning