Påven Johanna skrev 2016-10-06 09:56:11 följande:
Din initiala tanke var - om detta skulle hända och du faktiskt hade en dotter - att tvätta den påträffade vibratorn åt henne samt byta ut batterierna. Detta för att ge "hjälp och stöd lite i smyg".
Jag tänkte att det för vissa kan finnas ett behov som man stödjer på det viset, ja.
Påven Johanna skrev 2016-10-06 09:56:11 följande:
Din initiala tanke var - om detta skulle hända och du faktiskt hade en dotter - att tvätta den påträffade vibratorn åt henne samt byta ut batterierna. Detta för att ge "hjälp och stöd lite i smyg".
Den tankegången är för mig så fel att jag tycker att om du fortsätter att tänka på framtida barn och deras behov av hjälp under tonåren på samma sätt så bör du verkligen ta en föräldrakurs eller tre innan du skaffar några barn. Terapi vore också välbehövligt. Vad tycker din sambo om ditt sätt att resonera i den här tråden? Hon har väl redan barn, vad jag förstår?
Det är för mig inte märkligare än att byta batterier i en radiostyrd bil, diska ett glas eller tvätta kläder, vilket jag kan göra för min sambo, hennes barn eller egna barn. Inte för att curla, utan för särskilda behov, exempelvis om de skulle vara sjuka.
Vad du inte förstår är att det inte handlar om vad jag gör utan hur jag tänker inför varje tänkbart behov av stöd, vilket du inte vet något om, så ta inte ställning kring ett exempel utan att förstå tanken bortanför exemplet.