Inlägg från: Påven Johanna |Visa alla inlägg
  • Påven Johanna

Hitta min dotters vibrator

Tom Araya skrev 2016-10-05 12:55:40 följande:
    Jag skulle ha tvättat den, sett till att den fick nya fräscha batterier och lagt tillbaka den. Varför rotar man ens på sin 14-åriga dotters rum?

Varför skulle det inte vara okej med en vibrator för en 14-åring?
    Varför i hela fridens namn skulle du ta dig för att tvätta och serva hennes sexleksak? Sådant sköter väl innehavaren om och inte någon förälder.
  • Påven Johanna
    Tom Araya skrev 2016-10-05 14:27:36 följande:
    Jag hade för det första antagligen inte ens hittat leksaken eftersom jag hade låtit en 14-åring sköta sin städning själv och inte rotat på hennes rum. Men om det nu ändå hade varit så att det hade hänt så tänker jag som så att en dotter som smyger med sina leksaker kanske inte hittar tillfällen ofta nog att sköta den hygienen och jag sponsrar gärna mina barn med batterier då de kanske själva inte har så mycket pengar att röra sig med.
    Jag hade kunnat sponsra leksaken också, men där tror jag många tonårsdöttrar känner att det är för privat, intimt och pinsamt att prata om.
    Det är mer en beskrivning av mitt tankesätt än av handling.
    Märkligt tanksätt. Bättre du sponsrar dina barn med pengar till batterier än att du kladdar med deras sexleksaker. För övrigt är väl varje oövervakat (för jag antar att du inte kollar, eller?) besök i badrummet ett utmärkt tillfälle att tvätta vad ungarna nu än har lust eller behov att tvätta. 
  • Påven Johanna
    Tom Araya skrev 2016-10-05 14:44:47 följande:
    Fast det är väl just det där med oövervakat... Det kan ju räcka med risken för att möta någon på vägen från det egna rummet till badrummet för att en tonårstjej skulle kunna låta bli att ta med leksaken dit.

Vissa saker får man nog räkna med att vissa barn har svårt att prata, fråga eller be om och då kan det vara lättare att stötta och hjälpa lite i smyg.

Fast hade jag en egen dotter hoppas jag att hon fått en sådan fostran och en mer avslappnad inställning till sex och att tala om det mesta med sina föräldrar att jag sluppit att ens bekymra mig om något sådant här.
    Du kanske ska sponsra din dotter den dagen du eventuellt får en med pengar till en morgonrock med djupa fickor och varför inte en necessär med plats för privata saker också?

Låt för all del bli att stötta och hjälpa lite i smyg genom att röra vid ungdomarnas sexleksaker. Jag kan garantera dig att det inte finns någon tonåring som vill att pappa ska tvätta deras vibrator, dildo eller något annat dylikt och heller inte få hjälp med batteribytet. 

Att ha en avslappnad inställning till sex och att kunna prata med sina föräldrar om det mesta i livet betyder inte heller det att det vore okej för föräldrar att göra sådant som du anser vara "hjälpsamt", det är tvärtom direkt opassande. 
  • Påven Johanna
    Tom Araya skrev 2016-10-06 06:50:32 följande:
    Det är möjligt, men nu var det inte nödvändigtvis så att nämnda handlingar skulle göras och vilka behov av stöd eller problem som eventuellt kan finnas är heller inget vi kan förutsäga i detalj.
    Jag pratar fortfarande om ett sätt att tänka och inte nödvändigtvis att göra allt som sagts. Det väljer du att misstolka som att tanken rör handlingen som du hakar upp dig på.
    Din initiala tanke var - om detta skulle hända och du faktiskt hade en dotter - att tvätta den påträffade vibratorn åt henne samt byta ut batterierna. Detta för att ge "hjälp och stöd lite i smyg". 

Den tankegången är för mig så fel att jag tycker att om du fortsätter att tänka på framtida barn och deras behov av hjälp under tonåren på samma sätt så bör du verkligen ta en föräldrakurs eller tre innan du skaffar några barn. Terapi vore också välbehövligt. Vad tycker din sambo om ditt sätt att resonera i den här tråden? Hon har väl redan barn, vad jag förstår?
  • Påven Johanna
    Tom Araya skrev 2016-10-06 10:54:23 följande:
    Jag tänkte att det för vissa kan finnas ett behov som man stödjer på det viset, ja.
    Påven Johanna skrev 2016-10-06 09:56:11 följande:
    Din initiala tanke var - om detta skulle hända och du faktiskt hade en dotter - att tvätta den påträffade vibratorn åt henne samt byta ut batterierna. Detta för att ge "hjälp och stöd lite i smyg". 

Den tankegången är för mig så fel att jag tycker att om du fortsätter att tänka på framtida barn och deras behov av hjälp under tonåren på samma sätt så bör du verkligen ta en föräldrakurs eller tre innan du skaffar några barn. Terapi vore också välbehövligt. Vad tycker din sambo om ditt sätt att resonera i den här tråden? Hon har väl redan barn, vad jag förstår?
    Det är för mig inte märkligare än att byta batterier i en radiostyrd bil, diska ett glas eller tvätta kläder, vilket jag kan göra för min sambo, hennes barn eller egna barn. Inte för att curla, utan för särskilda behov, exempelvis om de skulle vara sjuka.

Vad du inte förstår är att det inte handlar om vad jag gör utan hur jag tänker inför varje tänkbart behov av stöd, vilket du inte vet något om, så ta inte ställning kring ett exempel utan att förstå tanken bortanför exemplet.
    Det finns det inte. Och det spelar väl ingen som helst roll hur du känner inför batteribytet - det är vad tonåringarna känner som räknas och de vill inte att du ska ägna dig åt att serva deras sexleksaker oavsett ditt motiv till att göra det.

Jag förstår mycket väl din tanke och finner den som sagt extremt opassande. 
  • Påven Johanna
    Tom Araya skrev 2016-10-06 11:58:24 följande:
    Nej, du påvisar i varenda inlägg att du ite fattar ett dyft av vad jag försöker säga.
    Jag håller bara inte med dig. Som ingen annan sund individ heller skulle göra. 
Svar på tråden Hitta min dotters vibrator