• Mila

Vad ska vi göra?

Jag och sambon skickade in hälsodeklaration till en fertilitetskliniken och har väntat och väntat, men de har läkarbrist.

Istället har jag kontaktat en privatklinik, och på tisdag fick vi tid dit för undersökning och eventuellt få letrozole utskrivet. Sen återbesök efter ca 10-14 dagar. Dessa besök kostar minst 900 st.

Men bara för det fick jag medelande från fertilitetskliniken efter jag åter igen hört av mig och varit ledsen. Vi uppfyller kraven och får snart hem info om provtagningar och påbörjar då vår utredning.

Nu vet jag inte hur vi ska göra. Ska vi vänta? Eller ska vi påbörja hos den privata?

• Svar på tråden Vad ska vi göra?
  • Mila
    Yonne skrev 2016-10-07 17:10:25 följande:

Skönt att ni landar i hur ni vill göra. :) Nu kan ni lägga pengarna på något trevligt istället. Vi ska tex äta räkor i kväll. Hoppas också vi snart ska bli gravida även om vi behöver hjälp. Önskar er ett stort lycka till med utrednigen och att din ägglossning kommer igång. Man måste öva mindfullness i denna väntan och fy så jobbigt det är ibland. "Livet blev inte som jag tänkt men jag accepterar att jag inte kan göra något mer än att vänta på hjälp." Är mitt mantra, tillslut kanske jag tror på det. Bor du i Örebro?

Hur går det för er?
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Yonne
    Mila skrev 2016-10-31 17:56:25 följande:

Hur går det för er?

Länge sedan jag loggade in här. Vi väntar fortfarande. 90 dagar har gått nu. De säger att de har läkarbrist så väntetiderna är lite längre just nu. Borde få tid relativt snart ändå kan man tycka. Hur har det gått med utrednigen Mila?
  • Anonym (Syskonförsök)
    Mila skrev 2016-10-07 14:32:51 följande:

Jag har hört att Örebro ska vara super bra, så de kommer säkert kunna göra så ni får barn inom en snar framtid :) har läst en del om manlig faktor, om dem som de inte hittat en ända spermie, men som kunnat få ur bitestikeln.

Vi pratade med privata kliniken, och de sa att vi absolut ska ta chansen genom landstinget. Så nu får vi vänta på dem.

Vi hör till Örebro tycker de är fantastiska men som sagt väldigt långa köer pga sjukskrivning och se sa att se inte håller vårdgarantin! Vi har ett barn som kom genom icsi hos dem, nu med syskonförsöket gick vi på kontrollerna privat för att snabbare lite!!

Lycka till!!
  • Yonne
    Anonym (Syskonförsök) skrev 2016-11-16 00:11:51 följande:

Vi hör till Örebro tycker de är fantastiska men som sagt väldigt långa köer pga sjukskrivning och se sa att se inte håller vårdgarantin! Vi har ett barn som kom genom icsi hos dem, nu med syskonförsöket gick vi på kontrollerna privat för att snabbare lite!!

Lycka till!!

Lycka till med syskonförsök. Vi försöker med första barn. Vet du ungefär hur lång väntetiden är? Känner inte att jag vill ringa och tjata.
  • Anonym (Syskonförsök)
    Yonne skrev 2016-11-16 09:41:36 följande:

Lycka till med syskonförsök. Vi försöker med första barn. Vet du ungefär hur lång väntetiden är? Känner inte att jag vill ringa och tjata.

Tack!

Uppemot 6 månader trodde de..hoppas ni får en tid snart :)
  • Mila

Jag har ringt eller skickat meddelande till dem nästan varje vecka sedan början av september. Vi har för ca 1månad sedan lämnat prover. Fick även veta då att de nu.är full styrka igen så nu börjar de komma ikapp :) vi ska förmodligen få komma innan jul.

Ringa och tjata är alltid bra! ;)

Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Yonne
    Anonym (Syskonförsök) skrev 2016-11-16 10:25:20 följande:

Tack!

Uppemot 6 månader trodde de..hoppas ni får en tid snart :)

Oj det var länge! Ska kanske ringa och kolla läget innan jul. Vi känner att det är värt väntan. Skönt att höra att du tycker de är bra. Jag och min man bor i annat landsting men sökt oss aktivt till Örebro.
  • Mila
    Yonne skrev 2016-11-16 12:45:00 följande:

Oj det var länge! Ska kanske ringa och kolla läget innan jul. Vi känner att det är värt väntan. Skönt att höra att du tycker de är bra. Jag och min man bor i annat landsting men sökt oss aktivt till Örebro.

Vill du inte ringa så kan du gå in på deras hemsida och trycka på kontakta oss. De brukar vara väldigt snabba på att svara :)
  • Yonne
    Mila skrev 2016-11-16 13:06:55 följande:

Vill du inte ringa så kan du gå in på deras hemsida och trycka på kontakta oss. De brukar vara väldigt snabba på att svara :)

Tack för tipset, det visste jag inte. Hur går det för dig?
  • Mila
    Yonne skrev 2016-11-16 13:18:38 följande:

Tack för tipset, det visste jag inte. Hur går det för dig?

Jadu det enda som känns någorlunda positivt är att vi eventuellt får komma iväg på utredning innan jul, och att alla prover verkar vara helt okej.
Svar på tråden Vad ska vi göra?