BF juni 2017 STHLM
Hej.! Tänkte starta en tråd för alla oss som väntar första barnet och bor i Sthlm och har BF i juni 2017. Någon mer än jag som är i samma sits? :D
Så om allt går vägen så blir det en liten knodd i mitten av juni! :)
Hej.! Tänkte starta en tråd för alla oss som väntar första barnet och bor i Sthlm och har BF i juni 2017. Någon mer än jag som är i samma sits? :D
Tänkte kika med er om någon känner igen detta.
Jag hade tidigare - dagarna vid mens - alla symptom för graviditet (och plussade) men de har liksom mattats av nu.Igår hade jag fortfarande lite molvärk, törstig, lätt huvudvärk, ont i svanken och förbaskat ömma bröst och bröstvårtor.
Men det började med att jag igår eftermiddag inte kände mig särskilt gravid längre. Är inte illamående, inte yr och jag vet inte.
Någon som upplevt/upplever att symptomen kan trappas av istället för att öka? Funderar på om det var den stora omställningen i början som gav mig rejält med symptom men som nu ligger på en "bra nivå"... Eller betyder detta missfall?
Plussar fortfarande på testet - annars hade jag nog trott att jag aldrig blivit/varit gravid.
Tidigare var det:
För mig pendlar det mellan dagarna. Igår var jag inte trött, illamående eller ont i livmodern. Men idag är jag jätte illamående och trött. Tror det varierar lite
Jag har varit med om liknande tidigare när jag tyvärr råkade få MA.
Hade symptom till och från (som även denna gång) men vid vecka 10-12 började allt avta och brösten slutade att ömma helt, sen kom en blödning. Visade sig att fostret dött mellan vecka 5-7.
Däremot tror jag inte det är någon fara om du känner att symptomen varierar redan nu. Så tror du kan vara lugn ändå, om du är jätteorolig kan du ju boka in en tidigt kontroll. :)
Jag har den här gången dagar som är jättejobbiga pga. Tröttheten från helvetet samtidigt som lite illamående medan jag mår kalas andra! :)
MVC kan göra tidiga VUL och hjärtat tickar på fint från ca vecka 6! :) själv går jag in i v. 7 imorgon/onsdag beroende på app och ska till MVC på onsdag. Där skulle jag prata med min barnmorska för att boka in tidigt VUL för att säkerställa att graviditeten löper som den ska och för att minska min oro sen sist!
Tror med tanke på dina känslor/symptom att det verkar vara som det ska nu iallafall! :)
Nu har jag varit iväg till MVC idag och allt kändes SÅÅÅÅÅ mycket bättre än senaste gången när jag råkade ut för MA.
Fick en supergullig och duktig barnmorska och gick igenom allt som hände sist och hur allt ska gå till denna gång. Med tanke på min orolighet, fick jag ett tidigt VUL inbokat om exakt 2 veckor. Det känns såååå bra, tänk att jag om 2 veckor får se det lilla pyret och förhoppningsvis även ett hjärta som slår denna gång!
Jag är inställd på att allt går bra denna gång eftersom det bör vara så, men med tanke på det som hände sist finns det något litet som ligger i bakhuvudet och gnager till och från!
Guu va härligt!! Grattis!! och vad skönt med en bra barnmorska!
Jag är helt säker på att det kommer gå bra för dig! *Jag är ofta skeptiskt till mina saker men gillar att vara positiv för andra!* :D
Jag har också undersökning om två veckor och ska då få reda på om det finns ett tickande hjärta. Är då i vecka 7.0. Kände mig supergravid i måndags och tisdags, men idag så känner jag inget speciellt alls förutom att jag i morse var supertrött och andfådd. Brösten gör fortfarande ont så det är ju bra ^^
Då skiljer det bara två dagar mellan oss!:)
Det brukar tyvärr inte alltid vara jättebra att det pendlar så mkt så tidigt. :/ Jag känner inget idag förutom "mensvärk" till och från och ömma bröst. Har till och med fått tillbaka aptiten och varit hungrig idag! :/
Jag ska ta clear-blues veckoindikator imorgon och se om den stannat på 2-3 eller om den visar 3+ som den ska då jag i morgon är 5+3 (eller 3 riktiga gravidveckor och 3 dagar).
Vi får se.
[quote=77048994][quote-nick]Hellen28 skrev 2016-10-13 20:33:26 följande:[/quote-nick]Då skiljer det bara två dagar mellan oss!:)
Det brukar tyvärr inte alltid vara jättebra att det pendlar så mkt så tidigt. :/ Jag känner inget idag förutom "mensvärk" till och från och ömma bröst. Har till och med fått tillbaka aptiten och varit hungrig idag! :/
Jag ska ta clear-blues veckoindikator imorgon och se om den stannat på 2-3 eller om den visar 3+ som den ska då jag i morgon är 5+3 (eller 3 riktiga gravidveckor och 3 dagar).
Vi får se.[/quote
Spännande med test imorgon, håller tummarna! Tänkte också kolla om i helgen om den stiger till 3+ men känns lite osäkert.
Hej! Förlåt om jag lät så negativ! Jag var pessimistisk (läst för mkt negativt på familjeliv) och lät det gå ut här! Jag har även läst solskenshistorier och det är ju faktiskt så att när man väl plussat brukar det gå bra. Det är oftast de som haft problem som skriver av sig för att få stöd!
Jag tog det i morse och mitt visade 3+ idag kom tröttheten (utan dess like) och jag måste nu äta oftare än normalt.
Jag är säker på att det kommer gå bra för dig! Du får gärna skriva tillbaka och uppdatera när du gjort testet :)
Va skönt! Nä precis! Jag är så gott som symtomfri idag med förutom lite huvudvärk (vilket jag endast fått nu under graviditeten - har Aldrig det annars),ökad törst och sedan det som hänger i varje dag - förbannat ömma bröst.
Mamma Mia är väldigt snälla när det kommer till detta. Jag ringde in och berättade att jag var gravid och ville träffa min barnmorska, damen i telefon frågade när jag hade mensens första sista dag och sade sedan "mmm då tycker jag att vi bokar in dig den 25e oktober, då är du i vecka 7.0 och man kan då se på UL om hjärtat tickar." Så jag behövde inte kämpa för att få en undersökning. Det är mer rutin där!
Jag blir undersökt med UL varje gång jag varit där på kontroll, en gång för att se att allting såg bra ut med äggstockarna och en annan för att se så min (potentiella) endometrios inte ställt till några problem.
Jag kan varmt rekommendera Mamma Mia
Ja jag brukar vara likadan, men den här gången känns det konstigt nog väldigt bra och lovande
Åh vad skönt att du ska få en undersökning då med! Håll oss gärna uppdaterade med hur allt går! :)
Var på kub igår och fick se vårt lilla mirakel igen. Så skönt att få höra att riskerna var låga och att lillen mådde bra. En vild krabat som rörde sig där inne, sparkade upp mot mamma och pappa så vi fick se hela fotsulan och alla 5 tår. Såååå gosigt! Nu längtar jag mer än någonsin, men vi blev framflyttade ännu mer så nu är BF 1 juni, Woho! Går alltså in i vecka 15 redan imorgon, galet vad allt går fort just nu!