Inlägg från: Madsan |Visa alla inlägg
  • Madsan

BF juni 2017 STHLM

Jag bor söder om stan, väntar första barnet och BF 4 juni :)

• Madsan
    Lilla_pyret skrev 2016-10-07 07:04:03 följande:

Grattis till graviditeten! :) har du några symptom än?

Hur gammal är du? :)

Tack :) mensvärk, yrsel, sötsug, lite illamående på morgonen känner att blodsockret är lågt och nu börjar tröttheten komma.. är 23 år :)
  • Madsan
    Lilla_pyret skrev 2016-10-08 11:09:44 följande:

Ungefär som jag då, har dock sluppit illamåendet hittills! Har bara kommit när jag sitter bredvid i bilen och inte kör, när jag är hungrig typ. :) kissar oftare och tröttheten är enorm! Vissa dagar känns det svårt att hålla mig vaken på jobbet!

Har också haft illamående när jag suttit bredvid i bilen, sen när jag varit mätt efter maten har jag också känt att illamående kommit och jag kan typ inte kolla eller tänka på mat. Idag jobbar jag, började kl 7 och när jag gick upp från sängen så kände jag att blodsockret var lågt så då måste jag äta , har aldrig tidigare ätit frukost hemma utan brukar göra det på jobbet kl 9. Men nu de senaste dagarna måste jag äta vid 6.30 och kl 9 på jobbet. Idag för första gången kände jag ett riktigt illamående runt 8 på jobbet, kändes som om jag ville stoppa fingrarna i halsen ???? Är väl bara början... hur gammal är du?
  • Madsan

Gjorde tidigt ultraljud idag vecka 8 (7+0), en liten plutt kunde vi se med ett hjärta som slog perfekt! Magiskt ??

• Madsan
    Smlan skrev 2016-10-17 14:42:15 följande:

Underbart! Jag undrar hur det kommer sig att jag läser att så många får göra tidigt ultraljud. Har det blivit standard eller behöver man en särskild anledning? Jag skulle så gärna också vilja göra tidigt ultraljud.

Jag och min flickvän har gjort insemination via landstinget, där får vi ett extra ultraljud i vecka 7 -8 :)
Svar på tråden BF juni 2017 STHLM