• Smlan

BF juni 2017 STHLM

Hej,

Jag hoppar in här. Plussade igår på BIM -4. Jag tänkte även testa på ons/tors då mensen egentligen skulle dykt upp. Det är mitt första barn och jag bor söder om stan. Ska bli kul att följas åt!

• Smlan
    Madsan skrev 2016-10-17 14:36:55 följande:

Gjorde tidigt ultraljud idag vecka 8 (7+0), en liten plutt kunde vi se med ett hjärta som slog perfekt! Magiskt ??

Underbart! Jag undrar hur det kommer sig att jag läser att så många får göra tidigt ultraljud. Har det blivit standard eller behöver man en särskild anledning? Jag skulle så gärna också vilja göra tidigt ultraljud.
  • Smlan
    Hellen28 skrev 2016-10-17 18:37:40 följande:

Mamma Mia är väldigt snälla när det kommer till detta. Jag ringde in och berättade att jag var gravid och ville träffa min barnmorska, damen i telefon frågade när jag hade mensens första sista dag och sade sedan "mmm då tycker jag att vi bokar in dig den 25e oktober, då är du i vecka 7.0 och man kan då se på UL om hjärtat tickar." Så jag behövde inte kämpa för att få en undersökning. Det är mer rutin där!

Jag blir undersökt med UL varje gång jag varit där på kontroll, en gång för att se att allting såg bra ut med äggstockarna och en annan för att se så min (potentiella) endometrios inte ställt till några problem.

Jag kan varmt rekommendera Mamma Mia

Tack för info. Jag har börjat kolla runt lite på MVC och jag fastnade för Mamma Mia och BB Stockholm. Dock lutar det lite åt BB Stockholm just nu eftersom de ligger precis mittemellan min och makens arbetsplats. Ibland måste man se till det praktiska :)

Det låter skönt att man inte behöver tjata sig till något. De borde ju förstå hur pass nojig man blir när man är helt ny på det här. Jag har fortfarande inga symptom heller så det gör mig ännu mer nojig. Det kommer nog bli många test bara för att bekräfta att det fortfarande är positivt fram till att man får se det med egna ögon på ultraljud :)
  • Smlan
    Madsan skrev 2016-10-17 16:43:39 följande:
    Jag och min flickvän har gjort insemination via landstinget, där får vi ett extra ultraljud i vecka 7 -8 :)
    Aha, då förstår jag. Vad härligt att det har tagit sig :)
  • Smlan

Jag plussade ju i söndags på BIM -4. Igår skulle mensen ha kommit men det gjorde den lyckligtvis inte :) Dock fick jag en liten blödning. Jag har läst att det kan förekomma men såklart blev jag orolig ändå. Är det någon annan som har upplevt samma?

• Smlan

Jag ganska säker på att jag har blivit matförgiftad. Spydde hela natten och har nu 38 graders feber. Det värker i hela kroppen. Är så nojig att jag ska ha förstört något för bebisen :( Är i v 5, 4+3.

• Smlan

När har ni andra fått komma på första besöket till barnmorskan? Jag fick tid 6/12 då jag är i vecka 10+5. Det känns så extremt långt fram. Skulle gärna ha velat göra ett tidigt ultraljud också vilket många vekar få göra. Känner mig väldigt besviken...

Vilken MVC har ni valt?

• Smlan
    vonkkan skrev 2016-10-25 22:08:59 följande:
    Jag valde Södermalms Barnmorskor. Ringde när vi fick resultatet och fick tid i vecka 4-5. Men det var hälsosamtal(?) och tid för inskrivning har jag fått till vecka 9+6. Väljer ni att göra kub får du ju ul i vecka 11-12 redan? Annars finns det många privata som gör, men då kostar det ju såklart :p :)
    Hälsosamtal känns trevligt men inte nödvändigt för mig. Då kanske inte v 10+6 är så sent ändå. Det är ju bara en vecka efter dig :) En vecka känns dock som en evighet när man är orolig för hur det lilla pyret mår. Ska överlägga med maken om vi ska göra ett UL privat. Kanske kan vara värt bara för att lugna nerverna lite.
  • Smlan
    Lilla_pyret skrev 2016-10-26 06:19:45 följande:
    Precis som vonkkan valde jag Södermalms barnmorskor. Ringde bara någon dag efter att jag plussat och var där på hälsosamtal första gången för 2 veckor sen. (V 7)
    Idag ska jag dit för ett tidigt UL som jag sa att jag verkligen ville ha med tanke på det som hände mig i somras. Fick MA och blev inte omhändertagen alls av sjukvården någonstans förutom på SöS. Fick leta och tjata mig till hjälp själv, vilket min nuvarande barnmorska blev riktigt chockad över. Så ska bli skönt å se om jag har ett litet pyre med ett tickande hjärta där inne idag! :)

Var supermissnöjd med Haninge MVC (med tanke på hur dom tog hand om allt sist vid MA) men är hur nöjd som helst med Södermalms barnmorskor! :)
    Usch, det lät som en riktigt jobbig upplevelse. Ett missfall är ju en pärs i sig och då ska man inte behöva kämpa för att få den vård man behöver. Skönt att höra att du verkar ha hittat rätt bland MVC nu i alla fall. Du får uppdatera oss med ditt besök efter idag också :) Är så avundsjuk på andra som får se sina små frön!
  • Smlan
    Lilla_pyret skrev 2016-10-27 09:58:40 följande:
    Åh tack! Jaa det var en riktigt häftig upplevelse! Går inte att beskriva med ord, både jag och sambon var såå nära till tårar!
    Underbart att höra! Jag längtar efter att få se det lilla pyret där inne :)
  • Smlan

Jag har inte haft så mycket symptom men i fredags var det som att någon tryckte på en knapp och mina bröst blev jättespända och ömma. Undrar var det här ska sluta...Men jag ska väl vara glad att jag inte har så många andra krämpor än. Vecka 5+4 idag. 

• Smlan
    Starletz skrev 2016-11-14 18:26:28 följande:
    Mejla mig på [email protected] så kan jag lägga till dig i vår hemliga FB grupp :)
    Hej! Jag mailar dig jag också. Visst kan ingen se att jag är med i gruppen? Man blir ju så nojig när det är så pass tidigt.
Svar på tråden BF juni 2017 STHLM