BF juni 2017 STHLM
Hej,
Jag hoppar in här. Plussade igår på BIM -4. Jag tänkte även testa på ons/tors då mensen egentligen skulle dykt upp. Det är mitt första barn och jag bor söder om stan. Ska bli kul att följas åt!
Hej,
Jag hoppar in här. Plussade igår på BIM -4. Jag tänkte även testa på ons/tors då mensen egentligen skulle dykt upp. Det är mitt första barn och jag bor söder om stan. Ska bli kul att följas åt!
Gjorde tidigt ultraljud idag vecka 8 (7+0), en liten plutt kunde vi se med ett hjärta som slog perfekt! Magiskt ??
Mamma Mia är väldigt snälla när det kommer till detta. Jag ringde in och berättade att jag var gravid och ville träffa min barnmorska, damen i telefon frågade när jag hade mensens första sista dag och sade sedan "mmm då tycker jag att vi bokar in dig den 25e oktober, då är du i vecka 7.0 och man kan då se på UL om hjärtat tickar." Så jag behövde inte kämpa för att få en undersökning. Det är mer rutin där!
Jag blir undersökt med UL varje gång jag varit där på kontroll, en gång för att se att allting såg bra ut med äggstockarna och en annan för att se så min (potentiella) endometrios inte ställt till några problem.
Jag kan varmt rekommendera Mamma Mia
Jag plussade ju i söndags på BIM -4. Igår skulle mensen ha kommit men det gjorde den lyckligtvis inte :) Dock fick jag en liten blödning. Jag har läst att det kan förekomma men såklart blev jag orolig ändå. Är det någon annan som har upplevt samma?
Jag ganska säker på att jag har blivit matförgiftad. Spydde hela natten och har nu 38 graders feber. Det värker i hela kroppen. Är så nojig att jag ska ha förstört något för bebisen :( Är i v 5, 4+3.
När har ni andra fått komma på första besöket till barnmorskan? Jag fick tid 6/12 då jag är i vecka 10+5. Det känns så extremt långt fram. Skulle gärna ha velat göra ett tidigt ultraljud också vilket många vekar få göra. Känner mig väldigt besviken...
Vilken MVC har ni valt?
Jag har inte haft så mycket symptom men i fredags var det som att någon tryckte på en knapp och mina bröst blev jättespända och ömma. Undrar var det här ska sluta...Men jag ska väl vara glad att jag inte har så många andra krämpor än. Vecka 5+4 idag.