Inlägg från: Lillsolan |Visa alla inlägg
  • Lillsolan

BF juni 2017 STHLM

Hej! Hoppar in här, bor inne i stan är 27 år och är gravid med första barnet med bf 22 juni. Går in i v 6 (5+0) i morgon och mår ganska bra. Har dock haft väldigt mkt molvärk som varit ganska jobbigt, har vaknat på nätterna och haft ont, idag börjar det dock kännas mindre, både skönt att ha mindre ont men samtidgt blir man jag orolig för ev missfall. Annars har jag ömma bröst, mkt törstigarr än vanligt och ngt tröttare men inte överdrivet. Oron för missfall handlar om att jag för 5 år sedan fick ett MA i v10, vilket var väldigt jobbigt även om graviditeten då var oplanerad. Har fått tid för inskrivning på mama mia karlavägen den 9/11 då ska jag vara i v 7 tror jag. Har bett om att få göra VUL för att se om det finns ngt i magen men också för att se om det är en eller två foster, när jag fick MA visade det sig vara en tvillinggraviditet som hade slutat utvecklas i v 6.. hoppas verkligen det går bättre denna gång.

Hur mår ni andra?

• Lillsolan

Hej på er

Har gått in i v9 nu och undrar hur ni andra mår i gruppen? Själv mår jag bra, kanske för bra oroar jag mig för. Brösten är fortfarande ömma, värken i livmodern är mindre men fortfarande där. Är inte tröttare än normalt ( är dock ofta trött av mig) och inget illamående hittills. Hungern är väl större och det blir minst två kissbesök på natten. Ska på ul i nästa vecka för att se om det finns ngt i magen, detta.pga min oro för MA som jag fick senast jag var gravid samt se om det är en eller två i magen , då kommer jag ha gått in i v 10.

Svar på tråden BF juni 2017 STHLM