Inlägg från: BaeBinkie |Visa alla inlägg
  • BaeBinkie

BF juni 2017 STHLM

Hej!

Hoppar in här. Är 32 med sambo söder om stan och det här är min allra första graviditet. Plussade för 3 dagar sen, allt känns jättekul och jättenervöst på samma gång. Är ganska nojig som person överlag men ska försöka sitta i båten och bara åka med. :)

• BaeBinkie
    Hushållspapper skrev 2016-10-20 16:37:38 följande:

Hej. Vill gärna följas åt. Första graviditet, vecka 3+6. Bor i Stockholm söderförort och undrar om någon vet en bra MVC? Jag skulle vilja gå till någon snäll, tydlig och gärna inte för normativ. Som hbt-person i en till synes heterosexuell relation vill jag gärna ha ett fördomsfritt bemötande. Drömmen vore en icke-privat klinik... Finns detta tro? Är lite nervös inför allt som väntar...

Hej! Jag skrev in mig i Liljeholmen och där är de hbtq-certifierade vad jag förstår (eftersom jag är straight har jag dock inga egna erfarenheter av hur det faktiskt fungerar i praktiken). Jag tycker också ett icke-privat alternativ är viktigt och Liljeholmen gav ett seriöst intryck när jag var där på intro, rekommenderar det om du bor på röda linjens söderort. Annars har jag hört bra om Gullmars MVC om du är på gröna sidan. 
  • BaeBinkie

Hej Nilla & Poppy,

kul att någon är kvar! Har inte varit så aktiv här på ett tag men känner att det kanske kunde vara kul att ha lite kontakt med andra som har bf ungefär samtidigt. Mitt senaste bud (på kub) är 10 juni, så man får väl se vad de säger på rul. 

Mår faktiskt precis som vanligt nu, känns nästan oförskämt lyxigt. Försöker att njuta av det och inte noja men det är lättare sagt än gjort får man väl säga. Tänker att det kanske vore enklare om det inte var första barnet, så man vet vad som är "normalt" för en själv och inte :)

Var bor ni någonstans? Själv bor jag i söderort. 

Svar på tråden BF juni 2017 STHLM