Inlägg från: Lilla_pyret |Visa alla inlägg
  • Lilla_pyret

BF juni 2017 STHLM

vonkkan skrev 2016-10-17 17:39:43 följande:
    Tack snälla! :) Yes, första barnet för oss! Jag är 24 och bor med min sambo i haninge.

Längtar efter kub i november då man kan få se den lilla så man förstår att det faktiskt finns något därinne!
    Åh vad spännande!

Samma ålder här också å bor även jag i Haninge :)
    Åh kub är redan inbokat och klart? :) jag ska på UL på onsdag nästa vecka med hänsyn till mitt förra MA. Längtar så!
  • Lilla_pyret
    vonkkan skrev 2016-10-18 22:27:57 följande:
    Nej vad galet :)

Nja, tar blodprovet till kub vid inskrivningen och antar att ul är veckan efter så slutet på november blir det iaf. Tråkigt med ma, beklagar:/ men skönt att du får göra ul så snart, så du slipper gå och vänta!
    Ja :)

Aha okej! Ja men precis, så var det sist för mig iallafall när jag fick kallelsen hem så det stämmer nog rätt bra! :)
    Tack! Ja jag hoppas allt går bra den här gången, men det känns annorlunda mot sist så jag väljer att tolka det som något positivt till dess att någon annan motbevisar det :)
  • Lilla_pyret
    vonkkan skrev 2016-10-19 07:40:55 följande:
    Okej vad bra, 4-5 veckors väntan då zzzz :D

Det gör det säkert, läst att det är ovanligt att få mf flera ggr i rad! Så njut av tillvaron bara som du säger. Jag håller tummarna! Berätta gärna hur det gick sen :)
    Ja men precis, jaaa jag försöker göra det! :) tack!! Absolut det ska jag göra :)
  • Lilla_pyret
    Mamma för första gången skrev 2016-10-24 06:37:49 följande:
    Ååh va roligt att nån mer också är från Haninge
    Ja känns roligt att ha några i samma situation i närheten av en! Blir roligare att följas åt då med :)
  • Lilla_pyret
    Mamma för första gången skrev 2016-10-24 06:37:49 följande:
    Ååh va roligt att nån mer också är från Haninge
    Antar att du också bor här :) hur långt gången är du och hur gammal är du? :)
  • Lilla_pyret
    Mamma för första gången skrev 2016-10-25 13:15:00 följande:
    Ja, bor i haninge jag me!
    Jag är i vecka 7, och är 24 år. =)
    Åh vad roligt! Jag går in i v. 9 idag om Natural Cycles stämmer, lär få veta det i eftermiddag när jag ska på mitt tidiga UL.

Är 24 jag med :)
  • Lilla_pyret
    Smlan skrev 2016-10-25 21:18:39 följande:

När har ni andra fått komma på första besöket till barnmorskan? Jag fick tid 6/12 då jag är i vecka 10+5. Det känns så extremt långt fram. Skulle gärna ha velat göra ett tidigt ultraljud också vilket många vekar få göra. Känner mig väldigt besviken...

Vilken MVC har ni valt?

Precis som vonkkan valde jag Södermalms barnmorskor. Ringde bara någon dag efter att jag plussat och var där på hälsosamtal första gången för 2 veckor sen. (V 7)
    Idag ska jag dit för ett tidigt UL som jag sa att jag verkligen ville ha med tanke på det som hände mig i somras. Fick MA och blev inte omhändertagen alls av sjukvården någonstans förutom på SöS. Fick leta och tjata mig till hjälp själv, vilket min nuvarande barnmorska blev riktigt chockad över. Så ska bli skönt å se om jag har ett litet pyre med ett tickande hjärta där inne idag! :)

Var supermissnöjd med Haninge MVC (med tanke på hur dom tog hand om allt sist vid MA) men är hur nöjd som helst med Södermalms barnmorskor! :)
  • Lilla_pyret
    Smlan skrev 2016-10-26 12:12:43 följande:
    Usch, det lät som en riktigt jobbig upplevelse. Ett missfall är ju en pärs i sig och då ska man inte behöva kämpa för att få den vård man behöver. Skönt att höra att du verkar ha hittat rätt bland MVC nu i alla fall. Du får uppdatera oss med ditt besök efter idag också :) Är så avundsjuk på andra som får se sina små frön!
    Nej tyvärr är de ju så, men är glad att jag orkade kämpa! :) har uppdaterat om hur det gick idag här nedanför :)
  • Lilla_pyret

Åh nu känns det så bra!!
    Hjärtat slog snabbt och allt såg bra ut, känns sååååå skönt! ????????
    Blev dessutom bara flyttad en dag bakåt från det jag tidigare haft, så v. 8 nu och går in i 9 imorgon.
    Alltså v.7+6 idag. Det var en sån lättnad när vi fick höra att hon såg att det levde och såg bra ut sen när man själv såg hjärtat, wow!

• Lilla_pyret
    vonkkan skrev 2016-10-27 07:21:18 följande:
    Åh grattis vilken lättnad!! Vilken enorm upplevelse att få se det för första gången!
    Åh tack! Jaa det var en riktigt häftig upplevelse! Går inte att beskriva med ord, både jag och sambon var såå nära till tårar!
  • Lilla_pyret
    Smlan skrev 2016-10-31 10:16:35 följande:
    Underbart att höra! Jag längtar efter att få se det lilla pyret där inne :)
    Ja åh tack! :) ja var verkligen så häftigt!
  • Lilla_pyret

Åh nu har jag fått kallelsen till mitt kub-test! Blev kallad till 25 november, så bara 2 veckor kvar. Känns så overkligt att vi inom 2 veckor ska få se det lilla pyret igen! :)

• Lilla_pyret
    vonkkan skrev 2016-11-13 17:29:53 följande:
    Nej vad spännande! Det är ju jättesnart! Vilken vecka kommer du vara i då? Jag undrar om man får med sig en bild från kub UL från sös?

Jag har tid för inskrivning på torsdag längtar såååå mycket, fastän jag inte ens får se den då x)
    Jaa helt galet! Känns verkligen som att det är supersnart! :) kommer vara i v. 13 då (12+1)
    De jag känner som har barn har fått med sig bild från kub på SöS så det längtar jag efter!
    Åh men vad roligt ändå med inskrivning nu snart för dig! Sen kommer allt gå fort! :)
  • Lilla_pyret

Var på kub igår och fick se vårt lilla mirakel igen. Så skönt att få höra att riskerna var låga och att lillen mådde bra. En vild krabat som rörde sig där inne, sparkade upp mot mamma och pappa så vi fick se hela fotsulan och alla 5 tår. Såååå gosigt! Nu längtar jag mer än någonsin, men vi blev framflyttade ännu mer så nu är BF 1 juni, Woho! Går alltså in i vecka 15 redan imorgon, galet vad allt går fort just nu!

Svar på tråden BF juni 2017 STHLM