Han mörkade asperger
Jag anser faktiskt inte heller att han har ljugit, däremot har han undanhållit något för dig vilket inte riktigt är samma sak. Jag gjorde exakt likadant de första månaderna med min nuvarande partner, jag har nämligen en ADD-diagnos. Ville helt enkelt låta honom lära känna mig som jag är utan att trycka upp i ansiktet på honom att jag har denna diagnos. Jag är ju samma person ändå, med eller utan diagnos. Det finns dessutom mängder med odiagnostiserade personer där ute med långt värre besvär än jag. Så, jag hat full förståelse för att han inte berättar en sådan sak när man bara dejtar någon. Självklart blir det också så här när många har förutfattade meningar om vad det betyder att ha en diagnos.
Jag tror inte heller att han har försökt förställa sig, utan detta låter snarare som ett ganska vanligt problem när man väl blivit sambos. Jag har råkat ut för det själv, med helt vanliga killar utan diagnos. Efter ett tag så blir de bekväma och slutar liksom göra sig till. Tänk efter själv, sminkar du dig och klär upp dig lika mycket nu som du gjorde i början? Där tror jag snarare att du har svaret. Det handlar inte om hans Asperger i grund och botten, utan om att han har blivit lite för bekväm. Det är också detta ni isf behöver diskutera.