• Stårschan

    Tjatar ditt barn om märkeskläder?

    Svara utifrån ditt äldsta barn. Tjatar barnet om att få ha kläder av speciella märken? Alltså inte en speciell stil eller med speciella tryck, utan ett speciellt märke.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tjatar ditt barn om märkeskläder?
  • korfu08

    Nej inte alls det funkar med HM likaväl som Stadium. Men jag köper gärna kläder med bra kvalité till henne

  • Carambolan

    6 och 9, ingen gör. Sexåringen har däremot ofta tjata om speciella tryck, typ Frozen.

  • lövet2

    7 barn och ingen har tjatat om märkeskläder. De har haft åsikter om färg och modell, men inte om märken.

  • Mrs Green

    Nej, men hon (11 år) frågade nyligen vad märkeskläder var för något, så det kanske är på gång Jag är lite orolig att det börjar nästa år när hon kommer till ny skola med äldre barn.

  • Themis

    Nej, han är än så länge helt ointresserad av kläder (12 år) och tokkonservativ, vi får sno dem från honom när han växt ur dem... Skrattande

    (vilket jag tycker är trist för jag hade gärna shoppat loss på lite fina märkeskläder när det reas men när barnet inte vill så är det knappast lönt)


    Silence is golden. Duct tape is silver. /unknown
  • Miew

    Sonen på snart 14 bryr sig inte det minsta, han vill vara bekväm.
    Dottern på 12 tjatar ibland, just nu har hon snöat in på adidas och vill ha allt med det. Dottern på 7 vill vara cool och har vuxit ifrån Frost nu(Thank you god).

  • Stårschan

    Det bekräftar mina misstankar lite, att det faktiskt inte är så många barn som är märkesfixerade. (Å andra sidan är det ju inte så många som har svarat, så man kan ju inte dra för höga växlar på det...)

  • monlis75

    Märkeskläder är inget de söker efter, men jag märker att de inte klär sig i vad som längre. Knappt så jag får handla kläder åt dem utan att de är med och väljer längre

  • Flizan30

    Ingen av mina barn , 11 och 13 år pratar om märkeskläder. De ska vara bekväma. Däremot vet jag att en del flickor i dotterns klass (åk 4) pratar om kläder , märken osv. Min dotter är helt ointresserad .

  • Venne

    Jag tvivlar på att min dotter ens känner till namnet på något märke. Hon är 10, går i fjärde klass. Verkar över lag inte vara nån grej på hennes skola med märkeskläder.

  • Anonym (D'archangel)

    Tror få barn bryr sig om inte föräldrarna gör det. De flesta dåliga vanor ärvs mer, men föräldrar är snabba att skylle på samhället eller tidsandan.

Svar på tråden Tjatar ditt barn om märkeskläder?