• Mindratt

kvinnokollektiv efterfrågas!

är så djävla less! Jobbar 100% och tar dessutom störst ansvar för städ, disk, tvätt och barnen. Vill inte ha det så men det händer fan inget!

Nu ligger en stinkande idrottsväska på golvet sedan en vecka tillbaka i vardagsrummet och?istället för att ta den till tvättstugan sitter han med en öl i handen och kollar sport medan jag fixar och plockar, städar och tröstar barn.

Seriöst, känner ni till några kvinnokollektiv runt Stockholm? Funderar ärligt på att lämna min man och dela min tillvaro med kvinnor i systerskap. Är så trött på det manliga "jag jag jag" tänket. Tanken på att leva med vänner där alla hjälper till och inte kör över varandra käns så otroligt lockande. Börjar ärligt undra vad man ska ha en man till.

Närhet? Där har jag ju barnen.

Sex? Då kan jag ju gå på krogen.

• Svar på tråden kvinnokollektiv efterfrågas!
  • Anonym (123)

Har du sagt att du är missnöjd till honom? För sålänge du är tyst så funkar det ju för honom.

• Johan75

Är det här den enda typen av problem ni har i förhållandet? Du nämner ju att ni "kör över" varandra, och det låter väl i mina öron värre än att det står en idrottsväska i vardagsrummet.

Behold, i come as a thief.
  • Långbenopluto

Så länge du gör allt så kommer han knappast att kliva upp och hjälpa till.

SLUTA CURLA DIN MAN.

Gör du inte det så har du ingen rätt att klaga.

• Anonym (Same same!)

Ha ha har tänkt på det själv,kollektivt boende. Fast för ensamstående föräldrar! Så kan vi hjälpa varandra när det behövs! Idag lever vi allt mer i ensamma hushåll med barn och utan möjlighet till hjälp från närstående eller kunna ta arbeten på OB tider. Detta ligger ju faktist i tiden!

• Plupp73

Levde med en man tidigare, betedde mig precis som du - samma hopplöshet, maktlöshet och frustration. Han var inte signalskänslig eller lyhörd för 5 öre. Livet blev väldigt tungt, och jag ville inte att mina barn skulle leva så.

Jag lämnade sedemera honom för en kvinna som jag nu lever med sedan 7 år. Problemen är som bortblåsta, och eftersom allting i vardagen funkar och flyter kanon, så har vi också en massa tid och energi över för romantik och sex. Jag kommer aldrig att sluta attraheras av henne, pga att mitt liv är helt fantastiskt ihop med henne - det är lätt att leva.

Att som kvinna leva med kvinna har man enbart att vinna på, är min slutsats. 

• Anonym (uit)
    Scalaren skrev 2016-10-06 08:13:44 följande:

Så länge du gör allt så kommer han knappast att kliva upp och hjälpa till.

SLUTA CURLA DIN MAN.

Gör du inte det så har du ingen rätt att klaga.

TS kanske är en sån som inte vågar ställa krav på sin man, men gärna skriver här om honom?
  • Regndamen
    Plupp73 skrev 2016-10-06 10:46:42 följande:

Levde med en man tidigare, betedde mig precis som du - samma hopplöshet, maktlöshet och frustration. Han var inte signalskänslig eller lyhörd för 5 öre. Livet blev väldigt tungt, och jag ville inte att mina barn skulle leva så.

Jag lämnade sedemera honom för en kvinna som jag nu lever med sedan 7 år. Problemen är som bortblåsta, och eftersom allting i vardagen funkar och flyter kanon, så har vi också en massa tid och energi över för romantik och sex. Jag kommer aldrig att sluta attraheras av henne, pga att mitt liv är helt fantastiskt ihop med henne - det är lätt att leva.

Att som kvinna leva med kvinna har man enbart att vinna på, är min slutsats. 

Om man är homosexuell eller bisexuell, ja.
  • Plupp73

Absolut - men jag tror att många kvinnor skulle trivas med att leva med en annan kvinna i samma hushåll oavsett vem man har i sängen. 

Svar på tråden kvinnokollektiv efterfrågas!